У грудні в Києві запустять рух мостом через Десенку, що тимчасово зніме затори.

На оновленій частині мосту через Десенку вже завершено заливку плити, і тривають приготування до асфальтування. Значні обмеження руху тривали кілька місяців, але незабаром автомобілісти зможуть почуватися комфортніше. Відкриття руху через міст заплановане на другу половину грудня, проте ремонт на цьому не закінчується.

Про це в інтерв’ю повідомив генеральний директор “Київавтодору” Олександр Федоренко, зазначивши, що ключові етапи робіт на мосту вже виконано. Демонтували старі залізобетонні плити, відремонтували та посилили опори і ригелі, встановили нову монолітну плиту над тепломережею, а також повністю замінили перехідні плити. Вже закладено арматурний каркас і забетоновано плиту проїжджої частини.

Зараз дорожники очікують на сприятливі погодні умови, щоб нанести гідроізоляцію та укласти два шари асфальтобетону. Паралельно тривають роботи з монтажу деформаційних швів. Після завершення цих етапів планується відкрити рух по мосту в другій половині грудня. За словами Федоренка, якщо погодні умови будуть сприятливими, відкриття може відбутися раніше.

Однак у першому кварталі 2026 року капітальний ремонт продовжиться на протилежній половині мосту. Як зазначив очільник “Київавтодору”, ця частина також потребує ремонту через аварійний стан, включно з прогонами та перехідними плитами. Роботи виконуватимуться за аналогічною технологією.

Нагадаємо, міст через протоку Десенка є частиною Північного мостового переходу і має критичне значення для Деснянського та Дніпровського районів. Він з’єднує Троєщину з Трухановим островом і виходить на вантовий міст через Дніпро. Споруду було зведено у 1974 році, останній капітальний ремонт проводився у 2005-му.

Протиаварійний ремонт на ділянці довжиною близько 800 метрів розпочався у травні 2025 року. Фахівці працювали над частковим відновленням несних конструкцій, заміною балок прогонових будов, ремонтом опор та плити проїжджої частини, а також влаштуванням гідроізоляції й нового асфальтобетонного покриття. Підрядником виступає турецька компанія “Онур”, вартість робіт становить близько 200 млн грн.

На час ремонту рух у напрямку станції метро “Почайна” було обмежено: закриті три смуги, організувавши проїзд двома смугами з протилежного боку. У серпні запровадили реверсивний рух: під час години пік змінюється напрямок основного потоку, а на вихідні працюють дві смуги в кожному напрямку. Завершення поточного етапу робіт у грудні має значно полегшити ситуацію на дорогах, щонайменше на певний час. Водії матимуть доступ до повноцінної частини мосту, що зменшить затори, проте цей полегшувальний ефект буде тимчасовим.

Від Південного мосту до містка на Трухановому острові: що ще ремонтували у Києві

Нагадаємо, що Південний міст у Києві, який нещодавно був відкритий для руху з лівого на правий берег, знову частково закривається. З 28 березня до 1 серпня триватиме черговий ремонт, під час якого обмежуватимуть рух спочатку лівою смугою, потім правою.

Також планується ремонт містка на Трухановому острові. Тендер на проведення робіт на цій споруді завершив “Київавтошляхміст”, і витрати на роботи становитимуть 27 млн грн. Мова йде про заміну “несних конструкцій”, хоча основний, пішохідний міст, що веде через Дніпро, ремонту не підлягає – мова йде про маленький автомобільний міст над дренажним каналом.