Досить відомий киянам зелений символ “М” на входах до метро незабаром зазнає оновлення. Київський метрополітен вклав понад 1,6 млн грн у закупівлю нових світильників-покажчиків трьох різних типів, кожен з яких має унікальну конструкцію та призначення. Найбільше заплановано закупити “навігаторів” третього типу – саме тих, що найкраще підходять для несприятливих умов та відкритих просторів.
Київський метрополітен оголосив про закупівлю 41 нового світильника у формі літери “М”, які будуть встановлені над входами та вказуватимуть пасажирам напрямок до станцій. У тендерній документації вказані три різні типи світильників, що закуповуються в різних обсягах: по 7 одиниць першого та другого типів і 27 одиниць третього. Формально всі три модифікації виконані в єдиному стилі: зелений глянцевий корпус з алюмінієвого сплаву, товщина стінок не менше 2 мм, ударостійкий розсіювач, герметичний кабельний ввід та світлодіодний модуль потужністю 28–35 Вт. Кожен світильник має холодне біле світло з колірною температурою 5500–6000 К, що відповідає відтінку, близькому до денного світла: він добре видно на великій відстані, пробиває туман чи дощ і є оптимальним для навігаційних знаків, що повинні привертати увагу навіть у поганих погодних умовах.
Попри спільні характеристики, три типи світильників відрізняються конструкцією, формою корпусу та способом монтажу. Перший тип — це базова версія, призначена для типових входів та приміщень станцій, де конструкція навісу або стіни дозволяє встановити світильник у найпростіший спосіб. Це класичне виконання з традиційним розташуванням кріпильних елементів та світлодіодів, яке ідеально підходить для зон, де не потрібні спеціальні рішення.
Другий тип характеризується вдосконаленою геометрією корпусу та адаптованим способом монтажу. Він необхідний там, де стандартна конструкція не підходить: на фасадах з нестандартною площиною, на конструкціях зі складною формою або в тих місцях, де монтаж ускладнений архітектурними особливостями. Також він може мати змінене розташування монтажних отворів, інші габарити та форму задньої частини, завдяки чому можливе встановлення знака “М” у “проблемних” зонах.
Найуніверсальнішим є третій тип, замовлений у найбільшій кількості – 27 одиниць. Він має посилену конструкцію, змінений внутрішній каркас та укріплені кріпильні елементи. Це забезпечує більшу стійкість до зовнішніх впливів, таких як вітер, опади та перепади температур. Цей тип призначений в першу чергу для відкритих просторів, входів без накриття, на територіях з високою вітровою навантаженням або в місцях, де важливо, щоб знак був максимально міцним і добре видимим здалеку.
Всі світильники повинні відповідати рівню захисту не нижче IP65. Це забезпечує повний захист від проникнення пилу та стійкість до водяних струменів з будь-якого напрямку. Таким чином, світильник можна встановлювати на відкритому повітрі, під прямим дощем чи мокрим снігом, і конструкція залишатиметься герметичною та працездатною, що є критично важливим для елементів навігації на вулиці.
Нові покажчики планується встановити до листопада 2026 року, виробник повинен надати повний комплект технічної документації, сертифікатів та гарантій. Усі світильники є необслуговуваними, тобто розраховані на тривале використання без регулярного технічного обслуговування. Оновлення має зробити вхідні знаки метро більш помітними у нічний час, підвищити зручність навігації для пасажирів та продовжити строк служби зовнішньої інфраструктури метрополітену.
З київського метро прибрали вейпи та осучаснили розмітку для незрячих
Нещодавно стало відомо, що у метро Києва вирішили припинити роботу торговельної точки, де реалізовували вейпи, яка розташовувалася у вестибюлі станції “Печерська”. Виявилося, що компанія, що займалася продажем, сплачувала лише 3,5 тис. грн на місяць орендної плати. Також з’ясувалося, що ця ж компанія орендує місця на станціях “Дорогожичі”, “Академмістечко”, “Олімпійська” та “Либідська”.
Крім того, столична підземка реалізує безбар’єрні рішення, щоб забезпечити комфортне та безпечне пересування для всіх категорій пасажирів. Жовті смуги під ногами є реальним допоміжним елементом для людей з вадами зору, адже метрополітен є одним із найскладніших транспортних об’єктів. І хоча цей процес відбувається не таким швидким темпом, він забезпечує поступове підвищення доступності завдяки нанесенню тактильної навігації.
