У Києві немає жодного працюючого ретро-трамвая: історичний вагон могли порізати на металобрухт

Таємнича історія зникнення та “реставрації” старовинного вагону типу 2М з бортовим номером 919, що майже 30 років стояв на постаменті біля Подільського трамвайного депо, здається, закінчилася нічим. Точніше, стало зрозуміло, що найстарішому київському трамваю, який був би “на колесах”, не 96, а 51 рік. Наразі КП “Київпастранс” продовжує капітальний ремонт вагонів Т3, що були побудовані у Празі, в 1973 році.

Про це у Facebook 22 жовтня 2024 року повідомила Київська транспортна спільнота “КТС”. Йдеться про вагони, що до 2012 року працювали у Чехії, а потім у якості чергової гуманітарної транспортної допомоги потрапили до Києва. Нині вони є найстарішими у столиці, хоча, як зазначають у спільноті, “десь у сторонці сумує 919, який так і не доробили”. Тобто, по факту нині у Києві немає жодного по-справжньому історичного ретро-трамвая, який би працював, а не валявся десь на задвірках депо купою металобрухту.

Той самий 919-й, побудований у Києві в 1928 році, мав би стати екскурсійним ретро-трамваєм, принаймні, так у Київпастрансі обіцяли у 2015 році. Насправді безцінний експонат, виготовлений у головних трамвайних майстернях імені Домбаля майже сто років тому, прожив велике життя. З 1928 по 1949 роки возив киян, потім був переданий до Конотопу. У 1986-му повернувся до Києва і став пам’ятником на постаменті біля Подільського трамвайного депо, де простояв до 2015 року. 

Ось у такому вигляді ретротрамвай №919 востаннє фотографували на подвір’ї ІЕРЦ КП “Київпастранс” у березні 2017 року. Фото: transphoto.org

Несподіване зникнення унікального вагону тоді занепокоїло киян, але 919-й знайшовся в Історичному експозиційно-реставраційному центрі. Там його обіцяли привести до ладу та зробити екскурсійний ретро-вагон. Проте за два роки, у 2017-му, з’явилася інформація, що історичний вагон порізали на металобрухт. І з того часу, про М2 ніхто не сказав ані слова, працюючого ретро-трамвая в Києві немає, а ті, хто хоче подивитися, який вигляд мав справжній київський М2, можуть з’їздити до Чернівців – там його зберегли хоча б як пам’ятник.

Як виглядає остання “жива” Škoda 9Tr22 на ім’я “Аврора” і які рекорди ставлять київські трамваї

Нагадаємо, днями Інформатор розповідав про те, що у мережі показали останній “живий” екземпляр тролейбуса Škoda 9Tr22, що експлуатується у Києві. Машина, якій вже майже півсторіччя, з початку дев’яностих років буксирує інші тролейбуси територією Куренівського депо. Раніше вона працювала на маршруті №2, і красувалася в жовто-блакитній “лівреї”, а нині – пережила усіх інших “братів”, що пішли на металобрухт.

Також ми писали про рекорд київського трамвая К-1М8, що був розроблений підприємством “Татра-Юг”. Він штовхав перед собою одразу два інші трамваї – KT3-UA “Кобра” та звичайний Tatra T3. Загальна вага рухомого складу, що штовхав трамвай, склав 53 тони. Це рекорд для Києва, і не лише для столиці, – де-факто зчеплений трамвай штовхав чотири інших вагони.

Джерело