Міністерство закордонних справ України запустило новий формат електронної черги для запису на отримання консульських послуг. З 13 листопада (у деяких країнах – з 15 листопада) 2024 року українці за кордоном можуть забронювати візит в консульство з використанням сервісу Дія або електронного ключа. Посольства у Польщі, Німеччині, Молдові та інших країнах просять українців повторно пройти процедуру запису на прийом до консульств.
Оновлена версія дозволить легко керувати своїм записом через особистий кабінет. Як пояснили в МЗС, оновлена електронна черга, яка працює за адресою e-consul.gov.ua матиме й ряд інших переваг:
- запис на пів року наперед;
- запис потрібно буде підтверджувати кілька разів: за 30, 7, 3 дні до візиту. Таким чином вільні місця будуть з’являтися у разі, якщо хтось не зможе прийти на візит;
- можливість додати до запису дітей;
- захист від „посередників”.
Деякі окремі дипустанови вже наголошують на тому, що громадяни України, які з об’єктивних причин не можуть отримати електронний підпис, можуть звертатись на електронну адресу дипломатичної установи для того, аби обрати зручний час для візиту.
У системи “е-консул” виникла проблема з Gmail
У нової системи зараз є щонайменш дві незручности. По-перше, у звʼязку з перезапуском оновленої е-черги, У МЗС звертаються з проханням до всіх користувачів, які вже мали записи на дату після 15 листопада, ще раз пройти реєстрацію в оновленій черзі (хоча окремі консульства повідомляють, що попередні записи на прийом в електронну чергу до 29 листопада залишаються чинними).
Крім того, з причини, що оновлена електронна черга користується надзвичайно великим попитом, алгоритми Gmail почали помилково визначати як спам електронні листи е-Черги з кодом перевірки електронної адреси користувача. Наразі листи навіть не потрапляють до теки “Спам”, а просто відхиляються цим поштовим сервісом.
“МЗС України вже контактує з Google для зняття цієї проблеми.Для реєстрації прямо зараз в е-Черзі можна безперешкодно використовувати інші поштові сервіси (наприклад, Outlook, Yahoo Mail, ProtonMail, iCloud Mail, UkrNet тощо)”, – вказали у МЗС України.
Як отримати Дія.Підпис: інструкція Інформатора
Нагадаємо, що Дія.Підпис можна отримати, якщо в особи є хоча б один з цих документів у застосунку Дія:
- ID-картка,
- біометричний закордонний паспорт або закордонний паспорт, виданий після 2015 року.
- посвідка на тимчасове чи постійне місце проживання.
Послуга створення Дія.Підпису абсолютно безплатна, а термін його дії – один рік або до моменту його видалення. Детальні інструкції з оформлення Дія.Підпис доступні за цим посиланням.
Українці за кордоном
Нещодавно стало відомо, що центр надання адміністративних послуг Львова став першим в Україні, хто запровадив онлайн-консультації для українців, які перебувають за кордоном. Це так званий “віртуальний адміністратор”, яким може скористатись кожен українець. Наразі цей сервіс діє у двох країнах – Польщі та Чехії, і ним уже скористались понад 300 охочих.
Також у рамках програми Medevac, українці, які зазнали шкоди від війни, мають можливість отримати безкоштовну медичну допомогу в клініках Європи та світу. З початку повномасштабного вторгнення Росії щотижня українські лікарні скеровують українців на лікування за кордон. Допомогу можуть отримати як цивільні, так і військові. Ця програма працює за підтримки Єврокомісії, ВООЗ та урядів близько 30 країн, зокрема Німеччини, Франції, Норвегії та Швеції, які покривають усі витрати на лікування.