У КМДА однозначно дали зрозуміти: скільки б кияни не протестували, обурювалися та створювали петиції, у правилах роботи громадського транспорту, що були прийняті в серпні 2022 року, нічого не зміниться. Тож, транспортні колапси з переповненими потягами метро, відсутністю електротранспорту та неможливістю потрапити з лівого берега на правий під час повітряних тривог залишаться особливостями столичного життя. І ніяких поступок у вигляді хоча б відкритих наземних станцій метро не буде.
Про це в ефірі “Громадського радіо” 17 листопада повідомив речник КМДА Михайло Шаманов. Озвучена ним позиція міської влади, яка, звісно, не хоче нести відповідальність за можливу загибель людей, зводиться до того, що кияни мають бути в безпеці. Тому про відкриття наземних станцій метро під час тривоги не може бути й мови.
“Коли в столиці працюють Сили і засоби протиповітряної оборони, вони збивають і ракети, і дрони. Відповідно, ці уламки можуть, на жаль, падати. Вони не розчиняються в повітрі. Це несе потенційну небезпеку, тому ми змушені перекривати ті ділянки метро, які виходять на поверхню. Тому рух метро і весь комунальний транспорт зупиняється”, – зазначив речник КМДА.
Щодо скарг киян на повний “параліч” транспортного сполучення для мешканців Лівого берега і неможливість вчасно дістатися ані на роботу, ані в лікарню чи на потяг, це, за словами Михайла Шаманова, зрозумілі незручності. Але потрібно терпіти, адже поза зоною комфорту доводиться жити вже третій рік. Тож, петиція, що зібрала необхідні 6 тисяч голосів у рекордно короткий термін, та на розгляд якої покаладаися мешканці Лівобережжя , приречена на відмову.
І, як зазначають у Громадській організації “Пасажири Києва”, це цілком передбачений розвиток подій, адже таких петицій вже було з десяток. Але КМДА та особисто Віталій Кличко кожного разу ігнорували вимогу киян.
“На їхню думку, примарна турбота про безпеку пасажирів і зняття з себе відповідальності (за наслідки російських обстрілів?) набагато важливіші за те, що сотні тисяч киян щодня стають заручниками рішення про зупинку транспорту під час тривог. Люди так само скупчуються біля метро чи в метро. Ба більше, страждають ті самі водії, які скупчуються і стоять в глухих заторах через перекриття мостів. Де тут турбота про безпеку і комфорт киян? Ніде.
Очікуємо чергову відписку і відмазки керівництва міста в стилі – “це не ми, а військові придумали”, “в країні війна, пасажири і водії мають йти в укриття”, “ми не можемо змусити водіїв працювати під час тривоги”, “поки люди в транспорті, ми за них несемо відповідальність, а коли вони з нього вийшли, то це їх особиста відповідальність” та інший абсурд”, – зазначають у ГО “Пасажири Києва”.
У Київраді порушили питання про додаткові місця для сидіння у метро під час повітряних тривог
Як повідомляв Інформатор, депутатка Київради Вікторія Пташник направила звернення міському голові, Департаменту транспорту КМДА та у КП “Київський метрополітен” щодо встановлення додаткових місць для сидіння на станціях підземки. Ідею подали кияни в соцмережах, коли поскаржилися на відсутність місць для сидіння на одній зі станцій. Крім місць для сидіння, депутатка включила до звернення інші проблемні питання – передовсім, користування пасажирами вбиральнями (Інформатор вже писав – на кожній станції є санвузли, але використовувати їх може дуже обмежена кількість людей), а також доступ до питної води та забезпечення її належної якості.
Також ми писали, що впродовж 2025-2026 років у метро планують відновити табло зворотного відліку часу до прибуття потягу. Встановлені у підземці наприкінці 2020 року, вони мали б відображати на дисплеях інформацію про те, скільки залишилося чекати до посадки у вагон. Проте з’явилися табло не на кожній станції, а існуючі або перестали працювати взагалі, або нескінченно перериваються рекламою, або таймер з’являться на екранах лише час від часу.