Ляпсус дизайнера: на київській транспортній карті зображена мерія Торонто

На електронному квитку Kyiv Smart Card, що його використовують кияни для сплати за проїзд у міському транспорті, зображені не лише будівлі Києва. Дизайнери, що розробляли зовнішній вигляд картки вже понад 5 років тому, вирішили, що на лицевій стороні квитка доречно буде розмістити зображення мерії міста Торонто, що у Канаді. Напевно, з пантелику художників збило конструкторське рішення архітектора, що будував хмарочос за океаном: він прибудував до нього “літаючу тарілку”, схожу на ту, що прикрашає споруду Українського інституту науково-технічної експертизи та інформації у Києві.

Невідповідність “скайлайну” (тобто, лінії обрію) міста, зображеного на Kyiv Smart Card, реальним київським будівлям видна неозброєним оком. Так, “будинок з тарілкою”, що розміщений на лицевій стороні картки, має два крила, які ніби “обіймають” тарілку, розташовану всередині конструкції. Саме так виглядає мерія Торонто у Канаді (The Toronto City Hall), відкрита 1965 року.

Обидві споруди схожі хіба лише наявністю круглої форми, схожу на “літаючу тарілку”: зліва – будівля у Києві, справа – мерія Торонто. Фото: Wikipedia

Натомість, у Києві поряд із круглою конструкцією височіє банальна радянська 16-поверхівка. Нині поряд будують другу чергу ТРЦ Ocean Plaza, відтак, невдовзі споруда київської “тарілки” зміниться до невпізнаваності.

Обкладинка смарт-картки детально: упізнавані усі київські будівлі окрім
Обкладинка смарт-картки детально: упізнавані усі київські будівлі окрім “випадкової” тарілки справа

Інші споруди, що поміщені на смарт-картку, дійсно є київськими: це монумент Незалежності, що височіє на Майдані, Республіканський стадіон, абрис Софіївського собору, арка Свободи на Володимирській гірці та ще одна висотка – ймовірно, Мінінфраструктури. Чому дизайнер вирішив розмістити саме канадійську будівлю замість впізнаваної київської – слушне питання. Можна припустити, що дизайнер, якого винайняли у Департаменті транспорту КМДА, був погано знайомий із архітектурою Києва, і тому вирішив прикрасити картку “будівлею з тарілкою”, але помилково обрав неправильну тарілку.

Додамо, що Київ та Торонто є містами-побратимами. Ба більше: у липні 2021-го вони відсвяткували вже 30-річчя побратимства. Відтак, на запитання канадійців, що точно знають силует власної мерії про те, що будівля робить на київській транспортній картці, можна буде віджартуватись про те, що так Київ чествує міста-побратими. А “золотий павільон”-пагоду з Кіото та палаццо Веккьо із Флоренції, інших міст-побратимів, додамо вже на наступних випусках картки.

Піднімати тарифи на проїзд чи зробити транспорт зовсім безкоштовним: дискусія у КМДА та Київраді

Нагадаємо, наприкінці серпня Інформатор писав про те, що у КМДА заговорили про підняття тарифів на міський громадський транспорт. Очільник профільного департаменту КМДА Руслан Кандибор називав і конкретні суми: з нинішніх 6,5 грн (для киян, що користуються Карткою киянина) та 8 грн (для гостей міста і тих, в кого немає картки) тариф має зрости до 24-25 грн за одну поїздку. Тоді, кажуть в адміністрації, вистачить і на добудову зеленої гілки метро на Виноградар, і на оновлення самого транспорту.

Втім, вже у жовтні один з депутатів Київради поділився іншою новиною: з 2020 року у кулуарах КМДА точиться дискусія про прийняття фінансової моделі, згідно з якою міський транспорт має стати безкоштовним. Така модель діє на Мальті та в Люксембурзі, а ще – у 15 польських 10 французьких містах. В ролі локомотивів ідеї виступає низка депутатів Київради, а от очільники фінансового та транспортного департаментів КМДА, а також, природньо, – топ-менеджмент Київпастрансу та метрополітену виступають проти.

Джерело