Кияни у своїй масі не підтримують ідею про “великий розпродаж” комунального майна містом. Троє з чотирьох мешканців столиці не вважають за потрібне продавати “зайві” квадратні метри за різної аргументації, один з десяти не визначився з позицією з цього питання. “За” великі обсяги малої приватизації висловилися 16% киян.
Такими є підсумки опитування, що його провів Інформатор серед читачів київського піддомену сайту. Йдеться про публікацію Інформатора від 5 листопада, де ми розповіли про виставлення на приватизаційний аукціон 92 об’єктів нерухомості по всьому Києву, у тому числі – офісів, розташованих поряд з будівлею Офісу президента, магазинів у перших поверхах будівель у середмісті (біля Бесарабського ринку), і навіть гаражів за кілька кроків від Золотих воріт.
Так, проти “малої приватизації” у воєнний час виступила більшість читачів, загалом 62% респондентів вважають, що комунальні приміщення викупить бізнес, близький до міської влади у Києві, а бюджет столиці не отримає справедливі суми за ці об’єкти. Ще 12% опитаних виступає проти “великого розпродажу” через те, що місто нині заробляє на здачі цих об’єктів в оренду, а після продажу отримає разові кошти – але втратить постійне джерело прибутку.
Протилежної думки притримується загалом 16% читачів нашого сайту. По 8% вважають, що разове збільшення надходжень до бюджету столиці принесе непоганий ефект; а також що більшість з об’єктів, про які йдеться у переліку, не приносять великої користі місту. Зазначимо, що серед 92 об’єктів є й такі, що занедбані і зовсім не використовуються через це, хоча й мають непогане розташування (зокрема, поряд з аеропортом “Київ”).
Зрештою, ще 12% опитаних не змогли відповісти, чи виступають вони “за” оголошення розпродажу комунального майна, чи “проти” цього. Зазначимо, що в читачів сайту було достатньо часу, аби скласти свою думку – на нашій сторінці опитування було розміщено впродовж двох тижнів.
Що думають кияни про розвиток трамвайної мережі, та як слід поступити з Житнім ринком
Нагадаємо, раніше Інформатор робив опитування про те, чи слід місту розвивати мережу трамваїв. Підставою для цього стала аварія з “трамваєм-втікачем” на вул. Глибочицькій у середмісті, коли рухомий склад без водія протаранив до десяти автівок і автобусів. Так, містяни вирішили, що трамвайній мережі у Києві – бути. Втім, лише двоє з трьох киян воліють розвивати колії та рухомий склад, у той час, як кожен десятий бачить майбутнє за іншими видами транспорту, зокрема, автомобілями.
Також ми писали про те, що більшість киян хочуть залишити Житній ринок, “як він є”. Кожен третій з наших читачів хотів би бачити всередині ринку публічний простір з фуд-кортами та іншими сучасними розвагами чи можливостями для розвитку, а ще 6% сміливців взагалі бажали б перетворення будівлі на сучасний арт-простір з театром, перформансами, виставками тощо.