Попередній підрядник, що мав будувати метро на Виноградар, замість проведення робіт поклав гроші, отримані з бюджету Києва, на депозит. Будівельники з “Київметробуду” непогано підзаробили на такій оборудці: відсотки склали загалом 139 млн грн. Зрештою, 21 жовтня 2024-го Північний апеляційний госпсуд зобов’язав підрядників повернути усі зароблені відсотки до бюджету столиці.
Про рішення суду повідомляє Київська міська прокуратура. Там нагадали, що комерційна структура – АТ “Київметробуд” – розмістила кошти, отримані з бюджету столиці з метою будівництва метрополітену від станції “Сирець” до житлового масиву “Виноградар”, на депозитних рахунках у банку. Це протирічило як здоровому глузду, оскільки гроші були потрібні для будівництва метро, так і законодавству: суб’єкти господарювання зобов’язані використовувати бюджетні кошти виключно за цільовим призначенням.
“Таким чином вона заробила відсотки в сумі понад 139 млн гривень. В жовтні 2021 року Київська міська прокуратура звернулась до Господарського суду міста Києва з позовом в інтересах держави в особі Київської міської ради з вимогою про стягнення з підрядника безпідставно набутих грошових коштів”, – зазначили в прокуратурі столиці.
Справу неоднороразово розглядали суді різних інстанцій. Зрештою, Північний апеляційний господарський суд 21 жовтня 2024 року погодився з позицією прокурора, відмовив в задоволенні апеляційної скарги товариству та залишив рішення Господарського суду міста без змін. Тож тепер АТ “Київметробуд” має повернути до бюджету Києва понад 139 млн грн.
Коли планують здати метро на Виноградар і на скільки здорожчає його будівництво
Нагадаємо, Інформатор писав про те, що на початку осені у Києві поновили будівництво метро на Виноградар. “Зелену” лінію метрополітену планують добудувати за 2,5 роки. Втім, ці строки можуть і посунутись – це буде залежати від суб’єктивних факторів, таких, як наявність фінансування, чи ведення бойових дій. Важливо, що столичні чиновники роблять заяви про будівництво навіть попри те, що фінансування об’єкту не було прописане в бюджеті, відтак, на 2024 рік у Києва просто немає коштів на початок робіт.
Тим часом, самі роботи зі спорудження лінії метрополітену обійдуться бюджету на 8 млрд грн дорожче, ніж було заплановано. Як розповіли у Держаудитслужбі, нині з фінансової точки зору єдиними досягненнями з моменту укладення угоди між КП “Київський метрополітен” та АТ “Київметробуд” є прострочений борг у 4 млрд грн та здорожчання робіт на вказану суму – 8 млрд.