Ціни на картоплю у Києві найближчі кілька тижнів лишатимуться на нинішньому рівні. Але ближче до новорічних свят “стратегічний овоч” може здорожчати. Причиною цього буде зміна місця зберігання овоча – його доведеться тримати у сухому прохолодному місці, тобто у овочесховищах, що потребуватиме додаткових витрат на електроенергію.
Про це Інформатору розповіли продавці, що везуть картоплю на столичні муніципальні ярмарки. Підприємці кажуть: нинішня ціна на овоч у 25-28 грн за кілограм збережеться ще принаймні впродовж двох тижнів. Але потім здорожчання майже неминуче.
“Картопля та цибуля поки не здорожчали, їхня ціна у середньому 26 грн/кіло. Сьогодні для їхнього зберігання додаткові кошти не потрібні: вона лежить на складах у мішках. Але ближче до Нового року ці умови доведеться змінювати, бо без спеціальних умов овочі почнуть псуватися. А відтак, треба буде платити за електроенергію – це додасть картоплі 5-7 гривень на кілограмі”, – розповіли нам продавчині.
До Києва картопля їде з Київщини, що природньо, а також з Черкаської області. Менше її везуть з Чернігівщини, іноді потрапляє і з Західної України (Рівненська область), кажуть продавці. Нинішні ціни, що збільшилися у півтора-два рази в порівнянні з минулим роком, пояснюють посухою: вона вплинула на геть усі ціни на овочі та фрукти в Україні.
“Майже вся картопля, яку ви тут бачите, виросла у середніх та невеликих домогосподарствах. Їхні господарі не можуть облаштувати в себе зрошення, як великі фермери роблять на своїх плантаціях – і цього року врожайність впала приблизно на 20%. Саме через це і здорожчала картопля”, – розповідає нам Василь, фермер з Київщини.
На скільки відсотків здорожчав борщовий набір за рік та коли ярмарки підуть в онлайн
Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що борщовий набір для киян здорожчав майже вдвічі від минулого року, і навіть ярмарки вже не рятують. За останні місяці неприємно зросли ціни на базові овочі, і прогноз від фермерів на зиму не надто оптимістичний.
Також ми розповідали, що з початку 2024 року у Києві провели вже понад 2 тисячі продовольчих ярмарків, а за один місяць торговельні майданчики з фермерською продукцією відвідують близько 500 тисяч киян. Відтак, головна функція ярмарків – соціальна: ті, хто вирощують продукцію, можуть продавати її без посередників. А невдовзі в столиці з’явиться і електронна платформа з модулем, де можна буде побачити детальну інформацію про кожного з продавців.