У Києві на Хрещатику проводять реконструкцію фасаду будівлі, де розташований вхід до однойменної станції метро. Перед будівлею вже встановлені будівельні ліси, а робітники невдовзі починатимуть демонтаж старої радянської плитки. Щоправда, самі роботи мали б розпочати значно раніше, і завершити вже до холодів – так, принаймні, планували раніше. А на інформаційному стенді, встановленому поряд із будівництвом, значиться, що закінчення реставраційних робіт на фасаді очікується у І кварталі 2025 року.
Інформатор вже повідомляв про плани реставрувати фасад будівлі, через яку більшість пасажирів потрапляє на ст.м. “Хрещатик”. Проєктувальником виступило відоме у Києві архітектурне бюро ТОВ “Віхарєв Реставрація”. Його очільник, архітектор Микола Віхарєв, дотичний до нищення садиби Зеленських – він був автором проєкту першої черги ЖК “Тургенев”, він же лобіював створення “цифрової платформи”, що вирішувала б долю історичних будівель у центрі (туди мали б завести самих забудовників – вірна смерть для десятків історичних пам’яток). Цинізм у тому, що сам Віхарєв є членом Консультативної ради при Департаменті охорони культурної спадщини КМДА.
Нинішні роботи проводяться підрядником ТОВ “ТБК-ВЕСТ”. Робітники вже влаштували ліси поряд з будівлею зі сторони McDonald`s і, судячи з усього, готові почати знімати стару, радянську, плитку. Як повідомляв Інформатор, крім цього, у планах – очищення фасаду від забруднення та нанесення покриття, яке захищатиме від вологи та змін температури. Планується замінити вікна на більш енергоефективні, але ані їхній колір, ані оздоблення зовні не зміняться, тож кияни можуть цього й не помітити.
Також фасад буде очищений від зовнішньої реклами: залишаться лише інформаційні вивіски від користувачів будівлі, крім того, будівлю планують художньо підсвітити. На стенді зазначено також загальну площу фасадів, де проводяться роботи – 1,6 тис “квадратів”.
Нагадаємо, станція метро “Хрещатик” відкрилась 6 листопада 1960 року, а у 1986-му отримала статус “пам’ятка архітектури місцевого значення”. Сама ж будівля була спроєктована видатним українським архітектором Анатолем Добровольським, який був одним з авторів відбудови Хрещатика, що тривала з 1949 до 1960 року.
Метрополітен ремонтуватиме підземний перехід на “Театральній”: оголошено тендер
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що КП “Київський метрополітен” оголосило тендер на обстеження підземного переходу на станції метро “Театральна”, що розташована на “червоній” гілці. Дослідження передбачають оцінку його технічного стану, обґрунтування причин виникнення дефектів, прогнозування та аналіз їхнього подальшого впливу на функціонування переходу. Пропозиції від потенційних підрядників приймаються до 21 листопада, аукціон призначено на 22 листопада.
А ще раніше, у квітні 2024-го, ми писали, що у столиці відкрили останній із зачинених на час війни вестибюль станції метро “Хрещатик”. Мова про вихід з підземки на сторону вулиці Архітектора Городецького. У КМВА тоді розповіли, що працюватиме він з 05:40 і аж до 22:35.