У неділю, 1 грудня, в Києві запустили автомобільний рух для усіх киян Подільсько-Воскресенським мостовим переходом. Також по ньому додали ще два автобусні маршрути, буде й нова трамвайна зупинка біля заїздів на нього. Інформатор аналізує плюси й мінуси транспортної складової нового мосту: як завжди, є хороші новини і не дуже. А ще, на відкриття мосту вперше за політичну кар’єру не завітав Віталій Кличко, що є досить показовою позицією міської влади.
Заборонили рух пішоходів, велосипеди – під питанням
Передовсім, зазначимо, що в нового мосту є декілька притаманних саме йому особливостей. Він ще недобудований, і основні з’їзди та заїзди на нього ще не створені ані на лівому, ані на правому берегах – а відтак, рух вантажівками по ньому закритий. Також ним поки не можна буде рухатися пішоходам. Велосипеди нібито дозволені, але інфраструктури для них на мосту та поряд з ним поки немає.
Далі, в основній (автомобільній) частині мосту влаштували по 2 смуги шириною по 3,75 метри у кожному напрямку. Окремих, для громадського транспорту, не передбачено. Заїзди на основну площину мосту будуть досить вузькими (власне, через це й не буде руху вантажівок): по 3,3 м шириною, а недобудовані заїзди/з’їзди на Русанівські сади поки перекриють водоналивними блоками. З Центральної Садової, де облаштували дві смуги руху, до мосту ведуть ті-ж таки дві смуги (по одній у кожному напрямку).
На проїзді перед вул. Центральна Садова будуть облаштовані автобусні зупинки. Для них зроблять “кишені”, а самі зони очікування транспорту оформлюватимуть не як звичайні скляні “буди”, а як павільйони галерейного типу: територія навколо – досі зона будівельних робіт. Перед тунелем, всередині трамвайного кільця, буде також 2 автобусні зупинки біля станції “Райдужний”. Їх також оформлять в “кишенях”, з пішохідним переходом між ними.
Пізніше від цього переходу закінчать облаштування сходів ліворуч від павільйону станції трамваю і пандусу – праворуч. Закладена можливість побудови ліфту з землі до станції в майбутньому. Технічними деталями про міст днями поділилися представник Ради U-Cycle Владислав Панченко та Наталя Волик з Доступно.UA, що мали зустріч з Леонідом Кушніром, заступником директора з проєктування КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва”.
Мостом пустили три автобусні маршрути
Тепер щодо самого транспорту. Окрім автобуса №111, який курсує мостом з лівого берега на правий мостом вже впродовж року, додадуться ще два. Це маршрути №110 (вул. Милославська – пл. Українських Героїв), та №112 (вул. Івана Микитенка – ст.м. “Лук’янівська”). Обидва поки курсуватимуть у тестовому режимі. Це означає, що КП “Київпастранс” досліджуватиме потік пасажирів, дослухатиметься до усіх пропозицій, аби згодом вдосконалити обидва маршрути і зробити їх постійними – звісно, в разі, якщо попит на них буде.
Обидва автобуси вже запустили мостом. Із вражень, якими обмінюються пасажири у соцмережах, – в салонах не надто людно, але ж і автобуси пустили у вихідний день: по буднях трафік буде більшим у рази. А от трамваї підходитимуть до розворотного кола по коліях, рух якими чомусь дозволили також автівкам. Як вже зазначали транспортні активісти, це порушує ДБН (встановлені державою будівельні норми).
Згідно з цими нормами, проїзна частина не може бути встановлена у один рівень з коліями швидкісного трамваю без фізичного виокремлення. Таке “сміливе” рішення, ймовірно, вплине на швидкість руху транспорту – адже в години пік автівки можуть вибудовуватись у декілька рядів, блокуючи проїзд трамваїв. А от між коліями встановлені помаранчеві делініатори, щоб унеможливити розворот автівок.
Найдорожчий міст у світі
Загалом, відчуття від відкриття мосту двоякі. З одного боку, чимало мешканців Райдужного масиву і Троєщини зітхнуть з полегшенням: тепер їхні райони бодай трохи перестануть задихатися від транспортного колапсу і щоденних вранішніх корків через Північний міст. З іншого, – Подільсько-Воскресенський міст є однією з найепічніших історій корупції у Києві. Про що вчергове нагадала міській владі опозиція у особі очільника бюджетної комісії Київради Андрія Вітренка.
“Цей міст вже є найдорожчим у світі за ціною одного квадратного метра, бо його загальна вартість вже перевалила за 500 млн доларів. Для прикладу, вартість найвищого мосту в світі через річку Сідухе в Китаї склала близько 100 млн доларів, а найбільший розвідний міст у Європі ім. Гюстава Флобера у Франції обійшовся у 155 млн доларів. А другий по висоті дорожній міст світу, віадук Мійо у Франції, звели за 400 млн доларів. Причому терміни будівництва цих мостів не перевищували 5 років”, – зазначив Андрій Вітренко.
Цікаво, що Віталій Кличко так і не з’явився, аби за власною традицією відсунути червону “фішку”, відкриваючи рух автівкам мостом. Ймовірно, піарники міського голови змогли відмовити його від цієї ідеї, враховуючи не найкращі асоціації, що виникають у киян при згадках про Подільсько-Воскресенський міст (що вчергове підкреслив Вітренко). Цей мостовий перехід є ще й велетенським пам’ятником корупції у місті, з чим сам Кличко, природньо, асоціюватися не хоче. Тому комунікацію з комунальним телеканалом “Київ 24” здійснював очільник Дептрансу КМДА Руслан Кандибор.
Зазначимо, що Подільсько-Воскресенський мостовий перехід у Києві з перемінним успіхом будують з 2003 року. І той факт, що ним відкрили проїзд, ще не означає, що споруду добудовано: її важлива частина – естакада для рейкового транспорту (потягів метро чи метротрама) ще не функціонуватиме, оскільки під неї не запустили з’їзди на жодному з берегів Дніпра. Та й у владі Києва ще немає чіткої визначеності, що саме запустити рейками: ще у травні Інформатор писав, що кількість прихильників “швидких рішень” – тобто, метротраму – у КМДА зростає.
Далі, як розповідав днями очільник Дептрансу Руслан Кандибор у коментарі “Громадському радіо”, міст проходитиме сертифікацію – його треба ввести в експлуатацію, аби почати належно “амортизувати й експлуатувати”. За його словами, попри тривале будівництво мосту, до того стану, коли ним вже можна було відкрити рух, споруду довели лише за останні 8 років.
“За цей час споруду – а вона зовсім нова – довели до того, що вже сьогодні можемо якось по ній рухатися. А наступного року ще триватимуть роботи, аби ввести міст в експлуатацію – мова про естакаду. Адже, якщо брати міст на одній протяжності, це 6 км естакадної споруди. А якщо розкласти по елементах, то це 20 км загалом рейкової та автомобільної споруд”, – зазначив Кандибор.
Якими є справжні характеристики мосту, і коли його добудують остаточно
Нагадаємо, напередодні очільник Департамента міського транспорту КМДА Руслан Кандибор розповів, що Подільсько-Воскресенський міст насправді має пропускну здатність у 10 разів більшу, ніж той трафік, який він зможе пропустити сьогодні. Його лише “підгодовують” бічними потоками, а основні з’їзди з мосту будуватимуть колись потім. А от термін експлуатації об’єкту становитиме 50 років.
Також зазначимо, що “красиву дату” під відкриття мосту довго не могли скласти у КМДА. Ще на початку листопада міські посадовці казали, що рух Подільсько-Воскресенським мостом для авто планують відкрити “за кілька тижнів”. Проблема в тому, що будівельники не встигали завершити зведення тунеля, яким автівки поїдуть у напрямку Троєщини. Роботи тривали цілодобово, втім, ще й 1 грудня, вже по відкритому мосту, проводяться будівельні роботи.