Подільський міст у Києві відкрито: кому можна й не можна ним їхати, які автобуси запустили та чому він є золотим

У неділю, 1 грудня, в Києві запустили автомобільний рух для усіх киян Подільсько-Воскресенським мостовим переходом. Також по ньому додали ще два автобусні маршрути, буде й нова трамвайна зупинка біля заїздів на нього. Інформатор аналізує плюси й мінуси транспортної складової нового мосту: як завжди, є хороші новини і не дуже. А ще, на відкриття мосту вперше за політичну кар’єру не завітав Віталій Кличко, що є досить показовою позицією міської влади.

Заборонили рух пішоходів, велосипеди – під питанням

Передовсім, зазначимо, що в нового мосту є декілька притаманних саме йому особливостей. Він ще недобудований, і основні з’їзди та заїзди на нього ще не створені ані на лівому, ані на правому берегах – а відтак, рух вантажівками по ньому закритий. Також ним поки не можна буде рухатися пішоходам. Велосипеди нібито дозволені, але інфраструктури для них на мосту та поряд з ним поки немає.

Далі, в основній (автомобільній) частині мосту влаштували по 2 смуги шириною по 3,75 метри у кожному напрямку. Окремих, для громадського транспорту, не передбачено. Заїзди на основну площину мосту будуть досить вузькими (власне, через це й не буде руху вантажівок): по 3,3 м шириною, а недобудовані заїзди/з’їзди на Русанівські сади поки перекриють водоналивними блоками. З Центральної Садової, де облаштували дві смуги руху, до мосту ведуть ті-ж таки дві смуги (по одній у кожному напрямку).

Делініатори, якими розділили смуги руху трамваїв, та останні підготовчі роботи перед запуском руху тунелями напередодні

На проїзді перед вул. Центральна Садова будуть облаштовані автобусні зупинки. Для них зроблять “кишені”, а самі зони очікування транспорту оформлюватимуть не як звичайні скляні “буди”, а як павільйони галерейного типу: територія навколо – досі зона будівельних робіт. Перед тунелем, всередині трамвайного кільця, буде також 2 автобусні зупинки біля станції “Райдужний”. Їх також оформлять в “кишенях”, з пішохідним переходом між ними.

Пізніше від цього переходу закінчать облаштування сходів ліворуч від павільйону станції трамваю і пандусу – праворуч. Закладена можливість побудови ліфту з землі до станції в майбутньому. Технічними деталями про міст днями поділилися представник Ради U-Cycle Владислав Панченко та Наталя Волик з Доступно.UA, що мали зустріч з Леонідом Кушніром, заступником директора з проєктування КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва”.

Мостом пустили три автобусні маршрути

Тепер щодо самого транспорту. Окрім автобуса №111, який курсує мостом з лівого берега на правий мостом вже впродовж року, додадуться ще два. Це маршрути №110 (вул. Милославська – пл. Українських Героїв), та №112 (вул. Івана Микитенка – ст.м. “Лук’янівська”). Обидва поки курсуватимуть у тестовому режимі. Це означає, що КП “Київпастранс” досліджуватиме потік пасажирів, дослухатиметься до усіх пропозицій, аби згодом вдосконалити обидва маршрути і зробити їх постійними – звісно, в разі, якщо попит на них буде.

Маршрут автобуса №110: пасажирів везтимуть з Троєщини до самого середмістя
Маршрут автобуса №110: пасажирів везтимуть з Троєщини до самого середмістя

Обидва автобуси вже запустили мостом. Із вражень, якими обмінюються пасажири у соцмережах, – в салонах не надто людно, але ж і автобуси пустили у вихідний день: по буднях трафік буде більшим у рази. А от трамваї підходитимуть до розворотного кола по коліях, рух якими чомусь дозволили також автівкам. Як вже зазначали транспортні активісти, це порушує ДБН (встановлені державою будівельні норми).

Маршрут автобуса №112 протягнули до Лук'янівки, сполучивши дві частини міста, між якими раніше не було прямого транспорту
Маршрут автобуса №112 протягнули до Лук’янівки, сполучивши дві частини міста, між якими раніше не було прямого транспорту

Згідно з цими нормами, проїзна частина не може бути встановлена у один рівень з коліями швидкісного трамваю без фізичного виокремлення. Таке “сміливе” рішення, ймовірно, вплине на швидкість руху транспорту – адже в години пік автівки можуть вибудовуватись у декілька рядів, блокуючи проїзд трамваїв. А от між коліями встановлені помаранчеві делініатори, щоб унеможливити розворот автівок.

Найдорожчий міст у світі

Загалом, відчуття від відкриття мосту двоякі. З одного боку, чимало мешканців Райдужного масиву і Троєщини зітхнуть з полегшенням: тепер їхні райони бодай трохи перестануть задихатися від транспортного колапсу і щоденних вранішніх корків через Північний міст. З іншого, – Подільсько-Воскресенський міст є однією з найепічніших історій корупції у Києві. Про що вчергове нагадала міській владі опозиція у особі очільника бюджетної комісії Київради Андрія Вітренка.

“Цей міст вже є найдорожчим у світі за ціною одного квадратного метра, бо його загальна вартість вже перевалила за 500 млн доларів. Для прикладу, вартість найвищого мосту в світі через річку Сідухе в Китаї склала близько 100 млн доларів, а найбільший розвідний міст у Європі ім. Гюстава Флобера у Франції обійшовся у 155 млн доларів. А другий по висоті дорожній міст світу, віадук Мійо у Франції, звели за 400 млн доларів. Причому терміни будівництва цих мостів не перевищували 5 років”, – зазначив Андрій Вітренко.

Єдиним представником міської влади зранку 1 грудня на будмайданчику біля мосту був очільник Дептрансу Руслан Кандибор, який давав інтерв'ю комунальному каналу Київ 24. Кличко так і не з'явився
Єдиним представником міської влади зранку 1 грудня на будмайданчику біля мосту був очільник Дептрансу Руслан Кандибор, який давав інтерв’ю комунальному каналу Київ 24. Кличко так і не з’явився

Цікаво, що Віталій Кличко так і не з’явився, аби за власною традицією відсунути червону “фішку”, відкриваючи рух автівкам мостом. Ймовірно, піарники міського голови змогли відмовити його від цієї ідеї, враховуючи не найкращі асоціації, що виникають у киян при згадках про Подільсько-Воскресенський міст (що вчергове підкреслив Вітренко). Цей мостовий перехід є ще й велетенським пам’ятником корупції у місті, з чим сам Кличко, природньо, асоціюватися не хоче. Тому комунікацію з комунальним телеканалом “Київ 24” здійснював очільник Дептрансу КМДА Руслан Кандибор.

Зазначимо, що Подільсько-Воскресенський мостовий перехід у Києві з перемінним успіхом будують з 2003 року. І той факт, що ним відкрили проїзд, ще не означає, що споруду добудовано: її важлива частина – естакада для рейкового транспорту (потягів метро чи метротрама) ще не функціонуватиме, оскільки під неї не запустили з’їзди на жодному з берегів Дніпра. Та й у владі Києва ще немає чіткої визначеності, що саме запустити рейками: ще у травні Інформатор писав, що кількість прихильників “швидких рішень” – тобто, метротраму – у КМДА зростає.

Далі, як розповідав днями очільник Дептрансу Руслан Кандибор у коментарі “Громадському радіо”, міст проходитиме сертифікацію – його треба ввести в експлуатацію, аби почати належно “амортизувати й експлуатувати”. За його словами, попри тривале будівництво мосту, до того стану, коли ним вже можна було відкрити рух, споруду довели лише за останні 8 років.

“За цей час споруду – а вона зовсім нова – довели до того, що вже сьогодні можемо якось по ній рухатися. А наступного року ще триватимуть роботи, аби ввести міст в експлуатацію – мова про естакаду. Адже, якщо брати міст на одній протяжності, це 6 км естакадної споруди. А якщо розкласти по елементах, то це 20 км загалом рейкової та автомобільної споруд”, – зазначив Кандибор.

Якими є справжні характеристики мосту, і коли його добудують остаточно

Нагадаємо, напередодні очільник Департамента міського транспорту КМДА Руслан Кандибор розповів, що Подільсько-Воскресенський міст насправді має пропускну здатність у 10 разів більшу, ніж той трафік, який він зможе пропустити сьогодні. Його лише “підгодовують” бічними потоками, а основні з’їзди з мосту будуватимуть колись потім. А от термін експлуатації об’єкту становитиме 50 років.

Також зазначимо, що “красиву дату” під відкриття мосту довго не могли скласти у КМДА. Ще на початку листопада міські посадовці казали, що рух Подільсько-Воскресенським мостом для авто планують відкрити “за кілька тижнів”. Проблема в тому, що будівельники не встигали завершити зведення тунеля, яким автівки поїдуть у напрямку Троєщини. Роботи тривали цілодобово, втім, ще й 1 грудня, вже по відкритому мосту, проводяться будівельні роботи.

Джерело