Українці можуть забронювати житловий сертифікат через портал Дія або ЦНАП. Раніше це можна було зробити тільки через застосунок Дія. Житловий сертифікат в рамках програми єВідновлення діє протягом 5 років. Про це повідомили у пресслужбі Міністерства розвитку громад та територій України.
На початку жовтня з’явилась технічна можливість подавати заяви на отримання житлових сертифікатів через ЦНАП та портал Дія. За цей час цією опцією скористалося більше тисячі громадян.
“Оновлення забезпечує можливість отримання компенсації для осіб, які раніше не могли скористатися послугою через мобільний застосунок. Зокрема, це дозволяє подавати заяви уповноваженим та законним представникам власників зруйнованого житла, а також особам без РНОКПП (реєстраційного номера облікової картки платника податків)”, – наголосили у Міністерстві розвитку громад та територій України.
Житловий сертифікат діє протягом 5 років. За нього можна придбати квартиру, будинок чи інвестувати в майбутню нерухомість. Відомості про сертифікат зберігаються в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна. Для бронювання коштів через портал Дія необхідно авторизуватись, обрати послугу “Бронювання коштів за житловим сертифікатом”, обрати житловий сертифікат по якому ви хочете забронювати кошти, актуалізувати контактні дані та підписати сформовану заяву електронним цифровим підписом. Після подання заяви на бронювання, протягом 5 днів людина отримує підтвердження та має 30 днів для оформлення угоди купівлі-продажу нового житла.
Виплати здійснюються в межах наявних коштів на спеціальному рахунку Міністерства розвитку громад та територій України. Якщо кошти на рахунку вичерпано, заява переноситься в електронну чергу до моменту зарахування нових коштів. Першими в черзі будуть військовослужбовці, особи з інвалідністю та багатодітні родини. Це пріоритет закріплений на законодавчому рівні. За час роботи програми єВідновлення було сформовано 12 тисяч житлових сертифікатів, а майже 5 тисяч сертифікатів вже реалізовано і їх власники переїхали у нові домівки.
Як змінити реквізити єВідновлення
Іноді під час обробки заявок на єВідновлення виникає необхідність змінити банківські реквізити картки. Наприклад, якщо банк відмовив у платежі, картку заблоковано для зарахування коштів чи сталася помилка в реквізитах. Процедура зміни реквізитів залежатиме від того, як була подана заява єВідновлення: через застосунок Дія, портал Дія чи ЦНАП.
Якщо заява була подана через застосунок Дія, то заявник отримує сповіщення що платіж був відхилений банком та одразу може змінити реквізити в застосунку. Якщо заява була подана через портал Дія, то заявник отримує сповіщення на пошту і йому необхідно авторизуватись на порталі у своєму кабінеті користувача та змінити реквізити у раніше поданій заяві. Якщо заява була подана особисто заявником або законними чи уповноваженими представниками заявника через ЦНАП, то необхідно звернутись в ЦНАП та змінити реквізити. Це може бути будь-який ЦНАП, а не лише той, де ви подавали заяву вперше. Як змінити реквізити, якщо ви подавали заявку через:
- застосунок Дія – після відхилення платежу ви одразу отримаєте сповіщення на телефон й зможете швидко оновити реквізити.
- портал Дія – надійде повідомлення на електронну пошту, далі просто авторизуйтеся в кабінеті користувача та внесіть нові реквізити.
Для зміни реквізитів заявник повинен мати активні рахунки єВідновлення в одному з банків-партнерів програми. Їх перелік переглядайте на сайті програми.