Пік попиту на паливні ресурси в Європі та США знову призвів до зростання вартості нафти еталонної марки Brent до $70. Жорсткий 18 пакет санкцій, який готує Єврокомісія проти російської нафти, може також викликати певне підвищення ціни на сировину в ЄС. Експерти прогнозують, що в Україні вартість бензину та дизелю зросте як в гурті, так і на АЗС в найближчі тижні. Ціна автогазу залишиться стабільною на фоні незмінних цін у Середземномор’ї.
На минулому тижні світові ціни на нафту зросли через заяви Міжнародної енергетичної агенції, яка вказала, що ситуація на ринку більш напружена, ніж може здатися. У МЕА вважають, що, незважаючи на збільшення квот на видобуток ОПЕК+, попит також стрімко зростає через літній пік споживання з боку транспорту та енергетичного сектора в північній півкулі. Зростання виробництва сирої нафти у світі не веде до збільшення запасів, що може свідчити про нестачу нафти на світових ринках. Хоча попри короткочасні коливання на ринку, в МЕА зазначили, що зростання пропозиції у цьому році становитиме 2,1 млн барелів на добу, що на 300 тис. барелів на добу більше, ніж прогнозувалося раніше. Водночас приріст попиту у цьому році збільшиться всього на 700 тис. барелів на добу, що є найменшим показником з 2009 року.
Крім того, ринок очікує наслідків введення 18 пакета санкцій ЄС, що насамперед вдарить по нафтових доходах РФ. Російський віцепрем’єр Олександр Новак заявив, що з серпня по вересень Росія планує повністю компенсувати всю нафту, яку вона видобула з перевищенням квот ОПЕК+.
Засновник групи “Прайм” Дмитро Льоушкін зазначив, що в найближчі тижні вартість бензину та дизелю на українських АЗС може зрости в середньому на 2 грн/л. На цьому тижні ціни на ці види пального на заправках підвищаться на 1 грн/л.
За словами бізнесмена, є кілька чинників, що впливають на це:
- Світова ціна на еталонну марку Brent повернулася до позначки $70 за барель.
- ЄС готується ввести 18 пакет санкцій, основна мета яких — протидіяти російській нафті. Якщо пакет дійсно заблокує потік російської нафти до ЄС, логістика постачання цієї сировини до Європи подорожчає, що вплине й на кінцеву вартість пального, яке Україна постачає саме з ЄС.
- Обміління Дунаю через спеку створює труднощі для логістики нафтопродуктів у південному напрямку.
“Зараз у Дунайські порти вже не заходять танкери на 6 тис. тонн, лише 2-3 тис. тонн. Це також підвищує вартість логістики. Додатково на ринок дизельного пального тисне зростання споживання під час жнив. Дефіциту поки що немає, але ринок вже наблизився до межі”, – каже Дмитро Льоушкін
Засновник системи торгівлі скрапленим газом Sintonec LPG Михайло Шубан зазначає, що цього тижня ціни будуть переважно стабільними як в гурті, так і на АЗС. За його словами, котирування алжирської компанії Sonatrach, що встановлюють ціни в Середземномор’ї, а значить і на південному напрямку, до кінця місяця залишаться незмінними. Постачання з Півдня стабільні, отже немає суттєвих причин для підвищення цін. В той же час щодо ціни газу, що імпортується з західного кордону, також не спостерігається значних коливань.