Скільки коштує зарядити електромобіль в Україні у липні 2025 року

Аналітики Інституту досліджень авторинку провели детальний аналіз моделей в українському парку електромобілів, що налічує понад 170 тисяч авто. Виявилося, що близько 40% з них обладнані акумуляторами з ємністю понад 50 кВт-год, тому їх сміливо можна віднести до «далекобійних» електрокарів, що пристосовані для міжобласних подорожей. Яка ж ситуація з цінами на зарядку і чи діє економія в порівнянні з бензиновими, дизельними та газовими автомобілями, про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.

Заряджаючи електромобіль виключно на ЕЗС (електрозарядних станціях), економія залишається актуальною: при середньому споживанні 20 кВт-год на 100 км пробігу, такі витрати складе близько 360 грн.

Найменш витратний варіант для невеликого легковика з двигуном внутрішнього згоряння, який обладнано газобалонним обладнанням, витрачатиме (з розрахунком 12 л/100 км пропан-бутанової суміші) 410 грн. Це ще досить оптимістичний підрахунок, оскільки на практиці авто з ГБО зазвичай споживають більше пального. Бензиновий легковик, споживаючи 10 л/100 км, витратить 600 грн на таку ж дистанцію або навіть більше, адже нещодавно ціни на бензин і дизель значно зросли — до 62 та 59 грн/л відповідно.

Зарядка автомобіля за побутовим тарифом вдома (4,32 грн/кВт-год при однозонному лічильнику) забезпечить витрати на 100 км пробігу до 90 грн. Якщо ж використовується нічний тариф (2,16 грн), то ця сума зменшиться вдвічі — до 45 грн, що навіть менше ніж вартість одного літра рідкого пального.

Які ж ціни на зарядку на публічних чарджерах? Фахівці Інституту досліджень авторинку зібрали інформацію з мобільних додатків провідних операторів мережевих ЕЗС в Україні та вибрали ціни, що найчастіше вказувались, зосередившись на станціях поруч міжміських маршрутів.

Ціни можуть варіюватися в залежності від розташування, що варто уточнювати у відповідних додатках операторів ЕЗС. Також на деяких станціях діє тариф «за простій» — коли автомобіль підключений, але зарядка не проводиться. Згідно спостережень фахівців ІДА, вищі тарифи частіше трапляються на придорожніх ЕЗС, особливо якщо це швидкісні (80…100 кВт та більше). Натомість, менші тарифи зазвичай на ЕЗС, що розташовані на паркінгах різних бізнес-центрів — готелів, торгових центрів, ресторанів тощо.

Середня ціна кіловат-години через АС порт зараз складає 14,82 грн (+0,17 грн), а через DC порт — 17,65 грн (без змін). У порівнянні з червнем, ціна за кіловат-годину більшості операторів лишилась без змін, тоді як ціни на АЗС зросли, і власники бензинових та дизельних автомобілів тепер стикаються з набагато більшими витратами на ті ж поїздки.