Бізнес б’є на сполох через зупинку бронювання – що пропонують

Європейська бізнес-асоціація на фоні призупинення процедури бронювання отримала десятки звернень зі скаргами від представників бізнесу. Тому Кабінет міністрів просять автоматично продовжити електронне бронювання на два місяці. Про це повідомляється на сайті асоціації.

20 жовтня стало відомо, що процедура електронного бронювання у Дії перестала працювати щонайменше до середини листопада, коли має завершитися аудит раніше виданих бронювань. Також Міністерство економіки, вказується у зверненні, призупинило процес видачі наказів про бронювання для тих підприємств, які подавались через паперовий варіант процедури. У Європейській бізнес-асоціації вказують, що протягом доби отримали десятки звернень зі скаргами від представників бізнесу, які знаходяться у процесі перебронювання або планували подаватися на нього.

“Бізнес не розуміє, як відбуватиметься процедура бронювання та як планувати надалі операційну діяльність. Окрім деструктивного впливу на бізнес всередині країни, дана ситуація створює негативні сигнали для наших міжнародних партнерів, інвесторів та замовників. Раптове підняття податків для білого бізнесу, а тепер – “перерва” у бронюванні співробітників підриває впевненість іноземних партнерів у здатності українського бізнесу виконати умови договору”, – вказується у повідомленні осоціації.

Усе це відбувається на тлі фактичної відсутності офіційної комунікації. Як можливе тимчасове рішення цієї ситуації бізнес пропонує розглянути можливість автоматично продовжити дію чинних бронювань в реєстрі “Оберіг” на 60 календарних днів для всіх критичних співробітників компаній, у яких бронювання закінчуються протягом дії аудиту (плюс-мінус три доби), тобто з 17 жовтня по 18 листопада.

Можлива причина зупинки електронного бронювання

У Дії під час подачі заяви на бронювання з’являється повідомлення про призупинення послуги до 15 листопада через аудит заброньованих військовозобовʼязаних. На думку народного депутата Олександра Федієнка аудит проводиться зокрема й через те, що підприємства фактично зловживали своїм правом, лишаючи невелику квоту на випадок, коли співробітника зупинять представники ТЦК.

«Думаю що ні для кого не секрет, коли керівник підприємства залишав невелику квоту, а у разі коли його працівника десь зупиняли представників центру комплектування одразу подавав його на бронювання. Цифровізація це корисна штука, але не варто під час війни цим було зловживати»”, – казав Федієнко. 

Джерело