Лещенко: Укрзалізниця повинна суттєво підняти вартість квитків у 3-4 рази

В «Укрзалізниці» оголосили про впровадження динамічного ціноутворення на квитки у спальних вагонах та потягах «Інтерсіті». Цю новину 5 листопада озвучив член наглядової ради компанії Сергій Лещенко під час виступу у Верховній Раді. Це викликає певне здивування, адже напередодні голова правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Перцовський зазначав, що тарифи для пасажирів залишаться незмінними.

“Ми маємо намір запровадити динамічне ціноутворення для СВ та першого класу Інтерсіті. Це частково покращить результати, але не все”, – зазначив Лещенко.

Лещенко наголосив на тому, що для того, щоб уникнути збитків у сфері пасажирських перевезень, ціни потрібно підвищити в 3-4 рази, хоча це неприйнятно в умовах війни.

Останнє підвищення цін “Укрзалізниця” провела 1 лютого цього року на міжнародні поїзди до Польщі та Угорщини, зростання склало 17-37%. Наприклад, вартість квитків у напрямку Польщі через зменшення знижок зросла у вагонах першого класу “Інтерсіті+” та СВ на 20-27%, в купейних вагонах – на 9-27%. Зростання вартості проїзду у найпопулярніших міжнародних поїздах: Київ – Варшава зросла на 37%, а Київ – Будапешт – на 17% у вагонах СВ і на 21% – у купейних вагонах.

Згідно з прогнозами “Укрзалізниці”, представленими в проєкті державного бюджету на 2026 рік, у 2025 році збиток від пасажирських перевезень становитиме 20,8 млрд грн, у 2026 році – 22,3 млрд грн, у 2027 році – 24,7 млрд грн, а у 2028 році – 29,4 млрд грн. Відповідно до результатів діяльності компанії у 2024 році, збитки у сфері пасажирських перевезень зросли на 2,4 млрд грн або 15,4% – до 18,1 млрд грн. Цей збиток компенсували прибутки від вантажних перевезень, що становили 20,4 млрд грн. При цьому компанія очікує значне зниження прибутку від вантажних перевезень у 2025 році до 0,9 млрд грн, а пізніше помірне зростання: у 2026 році до 9,0 млрд грн, у 2027 році до 12,6 млрд грн та у 2028 році до 19,3 млрд грн.

У 2024 році “Укрзалізниця” підвищила свою виручку на 11,1% до 102,87 млрд грн, однак зазнала чистого збитку в 2,71 млрд грн, порівняно з чистим прибутком 5,04 млрд грн у 2023 році.

Згідно з останньою інформацією, частину збитків “Укрзалізниці” від пасажирських перевезень у 2025 році в розмірі 13 млрд грн буде компенсовано за рахунок резервного фонду державного бюджету, таким чином тарифи на проїзд поки залишаться незмінними. Про це 4 листопада повідомили голова правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Перцовський та міністр фінансів Сергій Марченко.