Мережа магазинів Athletics заявила про вихід з ринку: оголошено страшенні знижки

Мережева структура магазинів спортивних товарів Athletics оголосила про завершення своєї діяльності. В даний час компанія узгоджує графіки фінансових розрахунків зі своїми партнерами та займається врегулюванням оренди приміщень, повідомила RAU 29 серпня генеральний директор Athletics Людмила Книш.

“Остаточне рішення було ухвалене в червні 2025 року після ряду засідань ради директорів та стрес-тестування бюджету. Переломним моментом стало поєднання постійного падіння реальних доходів покупців, зростання вартості логістики на фоні військових загроз та неможливість узгодити економіку офлайн-формату в умовах діючих орендних цін і цін на енергетичні ресурси. Ми оцінювали три сценарії — «продовжуємо і скорочуємося», «зупинка», «контрольований вихід». Враховуючи фіксовані витрати та зобов’язання перед людьми, найбільш чесним і відповідальним стало обрати третій варіант”, – зазначила Людмила Книш.

Вона вказала на фактори, що вплинули на це рішення:

  • зниження платоспроможного попиту,
  • висока інфляція витрат (оренда, енергетика, сервіси) та «з’їдена» маржа в імпортних категоріях через коливання курсів,
  • продовження термінів поставок через європейські хаби,
  • страхування військових ризиків,
  • перешкоди на кордонах — це підвищує собівартість та робить поставки менш передбачуваними.

Як зазначила Людмила Книш, товарні залишки мережа планує реалізувати через:

  • фінальний розпродаж з чіткими правилами,
  • викуп товару згідно з попередньо узгодженими умовами,
  • адресну благодійність через партнерські організації.

Мережу «Спортмастер» заснували в 1996 році Микола і Володимир Фартушняки, а також Олександр Михальський та Дмитро Дойхен у Москві. У 1996 році в Україні було відкрито її підрозділ «Спортмастер Україна», а в 2021 році в Києві на бул. Лесі Українки – перший роздрібний магазин.

На початку 2021 року сингапурська компанія Sportmaster Operation Pte.Ltd – власник ТОВ «Спортмастер Україна» – потрапила до списку санкцій РНБО. На початку 2022 року вивіски Sportmaster були змінені на Athletics. Більше 50% акцій ритейлера перейшли до українського топменеджменту, повідомляло RAU у 2022 році. Ребрендинг охопив не менше 27 магазинів. У новоствореному ТОВ «Атлетікс» засудили агресію РФ та долучилися до допомоги ЗСУ.

Виторг мережі у 2024 році склав майже 1,6 млрд грн, що на 10% більше, ніж у попередньому році. Кінцевий бенефіціар компанії – Ігор Чернов, який також є головою ради директорів компанії, а до цього обіймав посаду CEO Sportmaster.