Підготовка до Чорної п’ятниці: Все про повернення та обмін товарів зі знижкою.

Під час акцій та розпродажів покупцям зазвичай пропонують знижки, але часто зустрічається напис «Акційний товар поверненню та обміну не підлягає». Важливо розуміти, що таке положення суперечить законодавству України, згідно з інформацією від Держпродспоживслужби.

За статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, якщо товар не підходить за формою, розміром, кольором, фасоном або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

Ось основні моменти, які варто знати:

  • Обмін можливий протягом 14 днів, без урахування дня покупки, якщо продавець не встановив більший термін.
  • Товар має бути в первісному вигляді: не використаним, збереженими пломбами, ярликами, споживчими властивостями, а також пред’явленням чека чи іншого розрахункового документа.
  • Ці правила стосуються й акційних товарів, якщо знижка не пов’язана з недоліками продукції.
  • Виняток складають лише товари належної якості, які підлягають обмеженню обміну (поверненню) відповідно до переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 (наприклад, білизна, парфумерно-косметичні вироби, ліки, продукти харчування тощо).

Якщо продавець відмовляє у задоволенні законної вимоги щодо обміну або повернення товару, вам слід звернутися до Держпродспоживслужби або її територіальних органів з відповідною заявою. Це можна зробити:

зручним для вас способом:

  • заповнивши форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
  • написавши на електронну пошту econsumer – info@dpss.gov.ua;
  • надіславши паперову заяву за адресою 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1;
  • зателефонувавши на «гарячу лінію» за номерами (044)-364-77-80, 050-230-04-28.