Сервіс таксі Uklon переглянув свої тарифи для туристичного комплексу Буковель, підвищивши вартість поїздок на 46% в період з березня по серпень 2025 року. За даними Forbes Ukraine, тариф за кілометр становить тепер 35 гривень, тоді як раніше був 24 гривні.
Компанія підтвердила зміни у тарифах, але утрималась від конкретизації відсотка їх зростання. У пресслужбі пояснили, що нові тарифи відповідають актуальному ринковому становищу та сезонності роботи на курорті. Uklon розпочав свою діяльність в Буковелі в грудні 2024 року, коли стартував лижний сезон. Курорт користується великою популярністю серед туристів – у 2024 році 80-90% номерного фонду готелю HAY було заброньовано вже в вересні, що свідчить про підвищений попит на послуги. Представники компанії підкреслюють особливості ціноутворення в Буковелі через велику кількість важкодоступних районів та обмежені зони для паркування, що впливає на операційні витрати.
Ситуація на ринку таксі-послуг
Uklon є єдиним великим сервісом для виклику таксі в Буковелі. Естонський сервіс Bolt не представлений на цьому курорті. Генеральний директор Bolt в Україні Сергій Павлик раніше зазначав, що компанія зосереджує увагу на транспортних хабах, а не на окремих готелях та курортах.
На ринку також функціонують всеукраїнський сервіс Opti та місцевий Taxi-Buko, останній з яких пропонує поїздки від 250 гривень, що перевищує навіть нові тарифи Uklon.
Згідно з інформацією джерела, близького до компанії, інші сервіси висловлювали незгоду з політикою ціноутворення Uklon, що, можливо, вплинуло на рішення про перегляд тарифної стратегії. Відсутність серйозної конкуренції серед великих сервісів дозволяє Uklon більш гнучко підходити до формування цін, враховуючи специфічні умови роботи на гірськолижному курорті.
Причини підвищення тарифів
Основною причиною підвищення цін стала низька зацікавленість водіїв працювати за попередніми тарифами. Водіям стало економічно невигідно виконувати замовлення за старими цінами, що призвело до проблем із забезпеченням достатньої кількості автомобілів. Залучення та утримання водіїв є пріоритетом для Uklon. Наразі сервіс співпрацює з понад 100 000 водіями по всій Україні, але робота на гірськолижному курорті має свої особливості.
Сущева причина зростання витрат — комісія, яку курорт стягує з таксі-сервісів. Буковель отримує фіксовану комісію з кожної поїздки, що є значною частиною тарифу. Географічні та логістичні умови також впливають на вартість послуг. Важкодоступні райони, обмежені паркувальні зони та гірський рельєф збільшують витрати на обслуговування автомобілів та паливо.
Гендиректор Uklon пояснив, чому інколи тарифи на таксі стають захмарними
Іноді на початку користувач сервісу Uklon бачить в додатку одну ціну, погоджується, а потім не може знайти автомобіль без підвищення ціни. Складається враження, що система заманює низькою ціною, а потім її підвищує. Але це не є частиною стратегії цифрової платформи. Про це розповів генеральний директор Uklon Сергій Гришков у інтерв’ю Економічній правді, опублікованому 9 липня.
“Наша мета — одразу запропонувати ціну, по якій поїздка відбудеться. Але іноді ситуація змінюється буквально щосекунди. Наприклад, водій може бути поруч, але взяти інше замовлення. Ми залишаємося без машин у цій зоні, і система пропонує перегляд ціни. Такі ситуації трапляються переважно в пікові години. Зазвичай не більше 10% користувачів отримують таку пропозицію”, – зазначає Сергій Гришков.
Він підкреслив, що згідно з відкритими даними, наприклад, дашборду monobank, частка ринку таксі Uklon становить приблизно 60–65%.