У Мінсоцполітики розпочали процес долучення банків та «Укрпошти» до тестування «Електронного кабінету банку та Укрпошти» на Соціальному веб-порталі електронних послуг Мінсоцполітики. Проєкт впроваджується спільно з Мінсоцполітики та ДП ІОЦ для співробітників уповноважених банків, які здійснюють виплати державних соціальних допомог, і мають технічну можливість використовувати функціонал «Електронного Кабінету банку».
Сьогодні процес виплат соціальних допомог відбувається за особистої участі соціальних працівників, які передають виплатні відомості в банківські установи (наприклад, на USB-флеш-накопичувачах), що займає багато часу, оскільки банки опрацьовують документи, перевіряючи дані у відповідних реєстрах. Цей процес поки не є повністю автоматизованим.
Як проєкт «Електронний кабінет банку» спростить доступ до виплат
З новим функціоналом Кабінету банку процес виплат соціальних допомог стане значно простішим, адже обмін виплатними відомостями відбуватиметься онлайн. Це дозволить не лише автоматизувати та прискорити обробку та верифікацію даних людей, які потребують виплат, але й зробить процес виплат державних соціальних допомог ефективнішим. Електронний кабінет банку вже доступний для тестування на Соціальному веб-порталі електронних послуг Мінсоцполітики для банків.
Які можливості надає Електронний кабінет банку для органів соціального захисту населення:
- можливість передання електронних виплатних відомостей від органів соціального захисту населення до банків;
- формування та передача виплатних відомостей із обов’язковим використанням посадового кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Для початку роботи в Електронному кабінеті банку потрібно:
- перевірити наявність укладеного договору про надання послуг у сфері інформатизації з ДП ІОЦ;
- надати відповідні сертифікати підпису та шифрування, які будуть завантажені до програмного забезпечення для надання доступу — на електронну адресу akirilichenko@ioc.gov.ua
Як увійти до Електронного кабінету банку:
- Перейдіть за посиланням та оберіть роль «Спеціаліст банку», використовуючи ваш посадовий КЕП для доступу.
- Із додатковими питаннями звертайтеся до керівниці відділу супроводу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери: Кириліченко Аліни Вікторівни: тел. (044) 494-19-37, електронна пошта – akirilichenko@ioc.gov.ua
В Україні створили новий соціальний веб-портал електронних послуг
Наприкінці вересня 2024 року Мінсоцполітики запустило соціальний портал. Там доступні послуги, які раніше можна було оформити лише фізично. А заявки можна подавати онлайн без походу до органу соцзахисту, причому не тільки для себе, але для родичів та знайомих/сусідів.
У своїй відповіді Інформатору заступник міністра соціальної політики з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Костянтин Кошеленко повідомив, що жодних виснажливих черг, зборів довідок та копій тепер не буде. Достатньо перейти на Соціальний портал Мінсоцполітики, авторизуватися в особистому кабінеті, обрати послугу, після чого підписати заяву кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП)”.
“Час очікування на рішення скоротиться, адже Єдина інформаційна система соціальної сфери автоматично підтягуватиме необхідну інформацію. Крім того, подати звернення можна буде і без КЕП, а також передбачена можливість відстежувати їхній статус в особистому кабінеті”, – йдеться у документі.
За словами Кошеленка, запуск порталу профінансували міжнародні партнери. А саме World Food Programme, UNDP Ukraine / ПРООН в Україні, а також UNHCR Ukraine – Aгентство ООН у справах біженців в Україні. На сайті міністерства також згадували ЮНІСЕФ. Наразі на соціальному порталі доступні такі послуги:
Проте заступниця міністра соціальної політики Уляна Токарєва попереджає, що цифровий кейс-метод буде працювати не усюди. Він стане можливим, якщо у громадах буде працювати достатня кількість кейс-менеджерів. Наразі в Україні фахівців соціальної служби сфери – понад 6,5 тис.; отримувачів соціальних послуг – понад 2 млн. Необхідно забезпечити і технічні спроможності в громадах: безперешкодний доступ до інтернету, технічні засоби, які відповідають вимогам впровадження цифрових рішень та підвищувати цифрову грамотності серед фахівців соціальної сфери.
За результатами бета-тестування, яке пройшло у громадах Вінницької, Дніпропетровської, Полтавської та Черкаської областей, також внесли виправлення. Протягом 3-х місяців там випробовували можливості функціоналу та надавали зворотний зв’язок. Ці 4 пілотні регіони отримали 400 планшетів, завдяки яким фахівці зможуть оперативніше допомагати людині або сім’ї в оформленні заяви.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.