З 1 липня 2025 року Україна перейшла на новий стандарт напруги 230 В, відповідно до рішення державного регулятора НКРЕКП. З моменту інтеграції української енергосистеми з європейською триває вже понад три роки, і цей крок є логічним продовженням зусиль щодо гармонізації технічних стандартів з ЄС.
“ДТЕК вже давно готовий працювати з новим стандартом 230 В і зазначає, що для українців ці зміни практично незазначні. Єдина зміна, яку помітять споживачі — це нове допустиме відхилення напруги: від 207 В до 253 В (±10 % від 230 В). Тому рекомендовано враховувати нові параметри при налаштуванні реле напруги у ваших домівках, якщо таке використовується. Проте техніка вже давно пристосована до роботи в такому діапазоні”, – зазначає ДТЕК.
Якщо ви спостерігаєте, що напруга постійно знижується нижче 207 В або зростає вище 253 В, ви можете подати заявку на перевірку якості енергопостачання до ДТЕК. Для цього скористайтеся чат-ботами у Viber або Telegram, у меню розділу «Можливі відключення» оберіть «Проблеми з якістю електроенергії».
ДТЕК Мережі займається розподілом електроенергії та експлуатацією електромереж у Києві, а також в Київській, Дніпропетровській, Донецькій та Одеській областях. Компанія обслуговує 5,1 млн домогосподарств і 150 тис. підприємств.
Зміна правил постачання електроенергії
Раніше повідомлялося, що з 1 липня 2025 року в Україні запроваджуються європейські підходи до визначення параметрів якості електроживлення, зокрема перехід на номінальну напругу 230/400 В. Одне з головних нововведень — встановлення чітких меж допустимого відхилення напруги: від 207 до 253 В (±10% від номінального значення 230 В). Також у ДТЕК зауважили, що у разі виходу з ладу техніки через перепад напруги, споживач має звернутися до сервісного центру за офіційним висновком, після чого написати заяву на ім’я компанії, додавши цей висновок. Компанія розгляне звернення та надасть відповідь.
“Перед фактичним введенням нових стандартів максимально допустимі відхилення напруги в мережі становлять 10% від 220 В, тобто в межах 198 В до 242 В. Усі електроприлади, розроблені для 220 В, будуть коректно функціонувати у межах чинних стандартів. Якщо у вас сталася поломка техніки через перепад напруги, будь ласка, зверніться до сервісного центру для отримання офіційного висновку, а потім надайте компанії заяву з цим висновком. ДТЕК розгляне ваше звернення і надасть відповідь. І якщо параметри напруги, як показано в чинних стандартах, не відповідатимуть нормі для подачі заявки на якість електроенергії, ви можете скористатися каналами самообслуговування”, – повідомили у ДТЕК.