Заступник Міністра розвитку громад та територій України з цифрового розвитку та цифрових трансформацій Андрій Братусь, голова правління АТ Укрзалізниця Олександр Перцовський, начальниця Державного центру кіберзахисту Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Євгенія Наконечна та директор філії ГІОЦ АТ Укрзалізниця Олександр Павленко 31 березня розповіли про наслідки кібератаки на “Укрзалізницю”, що сталася вночі 23 березня, та заходи з відновлення онлайн-сервісів компанії.
“Сьогодні ворог воює не лише у фізичному просторі на лінії фронту та в повітрі, але й у кіберпросторі. Атаки на об’єкти критичної інформаційної інфраструктури спрямовані на дестабілізацію, зокрема транспортної сфери. Попри це, “Укрзалізниця” оперативно перейшла на кризовий план роботи: рух поїздів не зупинився, було відкрито додаткові каси, а команда підприємства продемонструвала ефективну взаємодію. Разом працюємо над алгоритмом запобігання таким ситуаціям у майбутньому та використаємо цей досвід для імплементації в інших установах у сфері управління Міністерства”, — підкреслив Андрій Братусь.
Олександр Перцовський зазначив, що на сьогодні відновлено 90% пасажирських онлайн-сервісів, тривають роботи з повернення сервісів для вантажовідправників, які планують завершити у першій декаді квітня. Щоб мінімізувати незручності для пасажирів, на вокзалах Києва, Львова, Дніпра, Одеси, Харкова та інших міст відкрили 123 додаткові каси. За чотири доби через них продали 155 520 квитків.
В Укрзалізниці наголосили, що відновлення онлайн-сервісів здійснюється з ретельною перевіркою бекап-файлів на приховані загрози та впровадженням додаткових заходів кібербезпеки. У цьому процесі “Укрзалізниці” допомагають ІТ-фахівці державних органів і бізнесу.
Щоб підтримати пасажирів, які витрачали додатковий час у чергах, десятки українських брендів запропонували спеціальні знижки та бонуси власникам паперових квитків, придбаних під час відключення онлайн-системи.
Окрім продажу квитків, уже працюють онлайн-табло та система оформлення пільгових проїзних документів. Найближчим часом відновиться програма лояльності “Залізні друзі”, повернуться всі накопичені бонуси та додаткові заохочення за незручності.
Як раніше повідомляв Інформатор, під час масштабної таргетованої кібератаки на цифрову інфраструктуру національного перевізника України персональні дані пасажирів та інформація про вантажі залишилися недоступними для зловмисників, заявили в компанії. Жодні персональні дані пасажирів не зберігаються в системах Укрзалізниці.
Кібератака на Укрзалізницю
23 березня Укрзалізниця зазнала масштабної кібератаки, що спричинила технічний збій у роботі IT-систем. Через це тимчасово не функціонували мобільний застосунок, сайт компанії та онлайн-замовлення послуг.
24 березня в Укрзалізниці офіційно підтвердили факт таргетованої атаки на цифрову інфраструктуру перевізника. 29 березня компанія відзвітувала про відновлення роботи всіх онлайн-сервісів із продажу квитків у штатному режимі.