Укрзалізниця заблокувала акаунти керівників благодійного фонду: 60 дітей з Запоріжжя не поїдуть до Карпат

Директор Благодійного фонду “Щаслива дитина” Альберт Павлов, який безкоштовно транспортує дітей до Карпат, 2 вересня повідомив у Facebook, що Укрзалізниця заблокувала його та його дружини акаунти. Всі квитки купувалися виключно за списками дітей (серед них діти з внутрішньою переміщеною особою, багатодітні, діти загиблих та інші пільгові категорії). Укрзалізниця дала відповідь на ці зауваження.

“Ми з дружиною Юлею отримали сповіщення про те, що наші акаунти «остаточно заблоковані». Рішення не підлягає перегляду, і це просто «вища міра соціального захисту». Причина – квитки на потяг купувалися через застосунок для перевезення 60 дітей з прифронтового Запоріжжя до Карпат. На думку Укрзалізниці, це порушення, яке не має виправдань. Хоча ми не скоїли жодного протизаконного вчинку – купували квитки на дітей у застосунку, не отримуючи жодних попереджень. Ні один квиток не був перепроданий. У своєму листі УЗ навчає нас, як необхідно правильно формувати групові замовлення. Тож, повідомляємо менеджерам УЗ: ми прекрасно розуміємо правила групових замовлень, але цього літа жодна група з наших партнерів на перевезення дітей з прифронтового міста не отримала затвердження. Ви самі зазначили, що не можете задовольнити і половину групових замовлень. Тому, якби ми діяли за вашими вказівками, жодна дитина не отримала би квитків і нікуди не вирушила б,” – написав Альберт Павлов.

Під постом чоловіка багато коментарів від жителів Запоріжжя, які критикують політику перевізника та високо оцінюють діяльність благодійного фонду “Щаслива дитина” і особисто Альберта Павлова.

Відповідь Укрзалізниці

“Ми щиро цінуємо вашу активність, спрямовану на підтримку дітей, особливо з прифронтових районів. При цьому хочемо підкреслити, що правила користування сервісами Укрзалізниці є однаковими для всіх пасажирів і покликані забезпечити прозорість та рівний доступ до квитків. Зокрема, групові перевезення оформлюються за спеціальною процедурою, щоб уникнути ситуацій дефіциту квитків для інших пасажирів. Ми обов’язково повторно розглянемо деталі вашого звернення та перевіримо обставини блокування акаунтів. У разі наявності підстав для відновлення доступу – обов’язково повідомимо вас додатково,” – написав представник Укрзалізниці у коментарі під постом.

Альберт Павлов зазначив, що якщо дослідити проблему глибше: окрім війни, на брак вагонів і місць впливає монополія Укрзалізниці та багаторічне неефективне управління. Порівняємо ситуацію з квитками на автобуси – в пік літнього сезону не було жодних складнощів з придбанням квитків на автобус.

“Ми купували і по 25 квитків без жодних проблем, і ніхто нас не блокував. Так, квитки на автобус дорожчі. Але хто заважає УЗ підвищувати ціни, якщо попит зростає? Ніхто не отримує жодних переваг від того, що квитки коштують 300 грн по всій країні, але їх немає у продажу. Тож, ми замість одного потягу змушені були змінювати три потяги, щоб добратися до Карпат. Отже, для зміни ситуації потрібен адекватний менеджмент, ринкове регулювання цін на квитки, допуск приватних перевізників, які зможуть закупити вагони та задовольнити попит. А дотувати вартість квитків потрібно тільки пільговим категоріям,” – підсумував Альберт Павлов.

За що можна потрапити в бан Укрзалізниці

За інформацією перевізника, користувачі заблокованих акаунтів намагалися використовувати застосунок УЗ, який призначено для індивідуального придбання квитків, для інших цілей:

  • створювали різні пов’язані акаунти та купували з них невелику кількість квитків, щоб оминути блокування,
  • намагалися утримувати квитки, не переходячи до етапу оплати (очевидно, чекаючи на “замовлення”),
  • купували велику кількість квитків на різні прізвища та здійснювали інші дії, які були “зловлені” антифрод-системою.

“За аналогією з фінансовими установами Укрзалізниця посилила ідентифікацію клієнтів і розгорнула систему моніторингу за аномальними діями користувачів під час роботи з нашими онлайн-сервісами. Зокрема, оцінюється не тільки кількість куплених квитків, наявність різних прізвищ у квитках, але й дії, спрямовані на “утримання” квитків (цією практикою зловживають спекулянти). Це потрібно для того, аби добросовісні пасажири могли знайти свої заповітні квитки навіть у піковий сезон. Так, за минулий тиждень з 4 по 10 серпня система моніторингу Укрзалізниці ідентифікувала та заблокувала 271 підозрілий акаунт. Загалом з березня ми маємо вже 3806 заблокованих акаунтів користувачів, які вчиняли підозрілу активність,” – повідомила УЗ.

Крім кількості закладених квитків на різні прізвища, підставою для блокування акаунту може стати:

  • Надмірна кількість резервувань: один акаунт систематично блокує місця для оплати на 15 хвилин, але саму оплату не здійснює.
  • Надмірна кількість запитів за одним напрямком або хаотичні запити: акаунт перевантажує систему постійними запитами на квитки. Часто так діють бот-акаунти – тому такі дії блокуються одразу.
  • Кількість акаунтів, прив’язаних до однієї банківської картки (іноді до різних акаунтів може бути прив’язана одна картка, щоб “приховати” спекуляції з квитками), а також яка електронна пошта використовувалася для їх отримання, на які конкретно напрямки купувалися квитки і т.д.
  • Для боротьби зі спекулянтами, які все більше переходять у цифровий формат, також налаштовані автоматичні внутрішні запобіжники (наприклад, складні CAPTCHA — комп’ютерні тести для визначення, чи користується системою людина чи бот, та інші сучасні запобіжники).

Як придбати квитки для організованих груп

Застосунок Укрзалізниці призначено для замовлення поїздок для фізичних осіб — кількох пасажирів або родини. Клієнтам, які реально організовують групові поїздки, ми пропонуємо спеціальний сервіс для оформлення квитків. Усі заявки на групові перевезення обробляються прозоро та в порядку черги. Незважаючи на пріоритет дитячих груп і пасажирів пільгових категорій, Укрзалізниця не може повністю задовольнити всі потреби таких користувачів через критичний дефіцит рухомого складу.

На деяких напрямках більше 60% місць у поїздах вже зарезервовані для груп (ці місця не відкриваються у продаж за 20 днів до відправлення, адже вже призначені для подорожей дітей). Однак навіть за таких умов сотні заявок можуть залишатися непогодженими на певні дати або маршрути.

Раніше Інформатор публікував посібник про те, як успішно отримати квитки на популярні потяги Укрзалізниці совісним пасажирам.