В Укрзалізниці розповіли, коли пасажирські поїзди поїдуть євроколією з Ужгорода

Наразі тривають роботи з прокладання євроколії на дільниці Чоп-Ужгород. Закінчити роботи на залізниці планують на початку третього кварталу 2025 року. Про це розповів директор департаменту стратегії та трансформації АТ «Укрзалізниця» Олег Яковенко, пише Rail.insider.

Посадовець нагадав, що роботи з прокладання євроколії на дільниці Чоп-Ужгород наразі тривають. Закінчити їх планується на початку третього кварталу наступного року. За його словами, наступним кроком стане електрифікація цієї дільниці за підтримки Євросоюзу.

“Зараз ведуться активні роботи на ділянці Чоп-Ужгород. Сподіваюся, вже наступного року з Ужгорода можуть їздити пасажирські поїзди по євроколії у Братиславу та Прагу, Відень, Дрезден та Бухарест. Усі можливості зробити це є. А пасажири проходитимуть контроль на вокзалі міста Ужгород”, – сказав Яковенко. 

Також у планах — будівництво та електрифікація на дільниці між Ужгородом і Матевцями, щоб «доєднатися до словацьких залізниць». Протяжність дільниці становить 10 кілометрів.

УЗ розпочала програму розбудови в Україні колії євростандарту

Наразі вже триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом. У рамках цього проєкту Укрзалізниця перекладає широку колію, вирівнюючи її на перегоні Струмківка-Чоп, де надалі також паралельно буде укладена євроколія. Вже перекладено 3,5 км колій з 8,3 км необхідних. Ці роботи планується завершити вже цього року. Крім того, відремонтовано міст і триває оновлення відповідних комунікацій.

«Впродовж останнього року ми підготували всю базу для реалізації низки євроінтеграційних інфраструктурних проєктів. Зокрема, знайшли фінансування, розробили проєктно-кошторисну документацію, а деякі проєкти вже почали реалізовувати. Наймасштабнішим наразі є будівництво євроколії між Ужгородом та Чопом. Його Укрзалізниця має завершити в заплановані строки. Пасажири та перевізники вантажів наступного року вже відчують на собі його ефект. Адже це нові зручні пасажирські маршрути та ще більші логістичні можливості для вантажоперевезень», – зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.

Перевізник нагадав, що між Ужгородом та Чопом функціонуватимуть дві паралельні колії: широка – 1520 мм та євроколія – 1435. Загальна вартість проєкту 1,3 млрд грн, 50% фінансується з фонду ЄС Connecting Europe Facilit (CEF). Укрзалізниця отримала можливість реалізувати цей проєкт у результаті успішної участі в конкурсному відборі проєктів CEF у 2022 році.

Джерело