Як отримати статус особи з інвалідністю внаслідок війни через ЦНАП – інструкція

Статус особи з інвалідністю внаслідок війни надає право на державні гарантії, фінансові виплати, медичну та психологічну реабілітацію, а також додаткові соціальні бенефіти. Отримати його можна через ЦНАП або Дію. Цю інформацію оприлюднили на сторінці Програми реінтеграції ветеранів IREX.

Нижче наведено покрокову інструкцію для проходження процедури. Офлайн у ЦНАП потрібно подати:

  • паспорт або ID-картку;
  • довідку МСЕК або витяг з акту оцінки функціонування;
  • довідку про несудимість (тривалість дії – 5 днів);
  • документи, що підтверджують участь у бойових діях (АТО, ООС, ЗСУ);
  • копію довідки ВПО;
  • документи представника (якщо заява подається не особисто).

Онлайн через Дію:

  • перейдіть за посиланням;
  • авторизуйтесь і натисніть «Подати заяву»;
  • заповніть анкету (довідка МСЕК, категорія заявника тощо);
  • завантажте документи (довідка МСЕК, довідка про несудимість, довідка форми 6, яка підтверджує участь у заходах, спрямованих на оборону України);
  • підпишіть заяву КЕП (електронним підписом).

Хто має право на статус?

На статус особи з інвалідністю внаслідок війни можуть претендувати громадяни України, які стали інвалідами через поранення, контузію, каліцтво або хворобу під час війни чи участі в бойових діях.

Які терміни?

Заява розглядається протягом 30 днів. Після отримання позитивного рішення в додатку «Дія» можна буде сформувати електронне посвідчення ветерана чи ветеранки, а також отримати паперовий варіант за бажанням. В умовах воєнного стану термін дії документа автоматично продовжується.

Через ЦНАП чи ПФУ: як оформити соцдопомогу особам з інвалідністю та тим, хто не має права на пенсію

Раніше ми повідомляли, що призначення та виплата державної соціальної допомоги здійснюється згідно з Законом України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю» від 18.05.2004 року № 1727-IV та Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2005 року № 261. Хто може отримати допомогу?
Допомога призначається:

  • громадянам України, які постійно проживають на території країни;
  • іноземцям та особам без громадянства, які переїхали на постійне місце проживання;
  • біженцям або особам, що потребують додаткового захисту;
  • громадянам Польщі, які легально перебувають в Україні.

Категорії осіб, які мають право на отримання допомоги:

  • особи старше 65 років, які не мають права на пенсію;
  • особи з інвалідністю (будь-якої групи);
  • особи з низьким рівнем доходу (за винятком осіб з інвалідністю І групи та дітей померлого годувальника);
  • діти померлого годувальника, якщо годувальник не мав достатнього страхового стажу. Якщо дитина з інвалідністю має право на кілька видів соціальної допомоги — їх можна отримувати паралельно.

Необхідні документи:

  • заява на отримання допомоги;
  • паспорт, РНОКПП, свідоцтво про народження (для дітей);
  • документи, що підтверджують опіку або представництво (за необхідності);
  • декларація про доходи (за потреби);
  • документи про родинні зв’язки з померлим годувальником;
  • довідка з навчального закладу (для дітей);
  • довіреність — для представника.

Як подати документи?

Звернення можуть відбуватися:

  • у сервісний центр ПФУ, ЦНАП або орган місцевого самоврядування;
  • через поштове відправлення;
  • через портал Дія або вебпортал ПФУ;
    через мобільний додаток ПФУ.