В очікуванні перемоги Дональда Трампа на виборах президента США нафта почала дешевшати. Хоча ще 5 листопада дорожчала. Інформатор 6 листопада запитав в директора Консалтингової групи А-95, експерта з паливного ринку Сергія Куюна, чи слід очікувати змін цін на пальне в Україні через результати виборів у США.
За словами Сергія Куюна, дуже багато факторів впливають на ціну нафти на ринках – тому тут може йтися не тільки про результати виборів у США. Відповідно наступними днями нафта може і подорожчати. При цьому коливання незначне (на 0,9%).
Нафта марки Brent тримається на середньому рівні близько 74-75 доларів за барель досить тривалий час. Експерт не вважає, що це якось вплине на ситуацію на колонках АЗС та що вартість нафти найближчим часом суттєво зміниться. Втім, деякий час пальне на заправках України буде дешевшати з іншої причини.
“У нас зараз закінчення сезону активного споживання пального. Відповідно обсяги скорочується. Це вже призводить до активізації конкуренції між заправочними мережами. Почастішали різні акції. Це сигнали того, що загострилася боротьба за клієнта. Цей фактор буде превалювати та тягнути ціни донизу. Поступово ціни знижуться: 2 тижні тому впали на бензин на 2 грн у великих мережах, дизпальне – десь на 1 грн. Я думаю, що ринок дивиться на зниження цін по бензину та дизельному пальному. Інша ситуація – по автогазу”, – пояснює Сергій Куюн.
Водночас в Україні та світі продовжує повільно зростати курс долара. Проте, на думку Сергія Куюна, це поки що не впливатиме на ціни пального на вітчизняному ринку. Хоча валютний фактор один з ключових при визначенні кінцевої вартості бензину та дизеля на АЗС в Україні, адже пальне купується за кордоном іноземною валютою. Якщо валюта буде дорожчати – то у гривні пальне відповідно теж стане дорожчим.
Ціни на пальне в Україні не зростатимуть поки що
Станом на 06:50 середи січневий контракт на нафту марки Brent знижується на 0,9% до $74,85. При цьому ще вчора нафта зростала і на момент перевищувала $76 за барель. Водночас у світі дещо зріс курс долара по відношенню до інших валют.
Засновник групи компаній “Прайм” Дмитро Льоушкін каже, що економічних передумов для різкого зниження ціни на стелах АЗС немає. А посилення маркетингового протистояння зумовлене суттєвим зниженням реалізації пального. Так, у вересні порівняно з серпнем реалізація палива на АЗС знизились на 10%, а в окремих регіонах падіння склало до 20%. Якщо раніше операторам АЗС заважало проводити такі акції зростання ціни на нафту, то після здешевшання нафти можливість для маркетингової боротьби знову з’явилася. Втім, ціни продовжать знижуватися в основних мережах.