Харків’янка натрапила на шахраїв під час продажу товару на Olx та втратила з кредитки ПриватБанку 89 658 гривень – що вирішив суд

Жінка вирішила виставити на продаж чоловічі черевики на Olx. Проте ця ситуація призвела до втрати 89 658 гривень з її кредитної картки ПриватБанку, які вона наразі вимагає повернути. Про це зазначається у рішенні Київського районного суду Харкова, яке було опубліковано 3 липня 2025 року.

На платформі «Olx» жінка розмістила оголошення про продаж черевиків. 21 вересня 2024 року до неї звернулись невідомі, які хотіли придбати товар, після чого вона надала реквізити картки для перерахування грошей. Через деякий час вона зайшла до «Приват-24» для перевірки рахунку і виявила списання 89 658 гривень. Невідомі продовжували спілкуватись із нею, вимагаючи, щоб вона переказала їм ще 10 тисяч гривень, погрожуючи заблокувати всі її рахунки. Оскільки вона не здійснювала жодних онлайн-транзакцій, вона одразу зателефонувала на гарячу лінію ПриватБанку, аби заблокувати картку та анулювати виплату. У відповідь на дзвінок працівник банку заблокував картку і порадив звернутися до правоохоронців.

Жінка повідомила поліції про шахрайські дії невідомих. 22 вересня 2024 року слідчий зареєстрував її заяву про кримінальне правопорушення в Єдиному реєстрі досудових розслідувань на підставі ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України. Розпочато досудове розслідування. Вона також звернулася до банку з відповідною заявою, проте працівники повідомили, що вона зобов’язана оплачувати кредит, який виник унаслідок шахрайських дій невстановлених осіб, а також відсотки за ним.

“Логін та пароль для доступу до Приват-24 не змінювались. Позивачка отримувала повідомлення для підтвердження авторизації в Приват-24 та автоматичні дзвінки для підтвердження операцій. У період з 20.09.2024 по 26.09.2024 було зафіксовано 1 діалог у 2-х частинах, коли клієнт звертався до банку за телефоном 3700. Під час розмови позивачка повідомила, що 21.09.2024 перейшла за посиланням, яке їй надав “покупець” з OLX, на якому було розміщене оголошення. У відповідній веб-формі вона вказала PIN-код своєї картки, після чого отримала автоматичний дзвінок від банку для підтвердження переказу, що вона підтвердила натисканням кнопки “1” на телефоні. Отже, підтверджено, що клієнтка особисто перейшла за наданим їй посиланням, ввела PIN-код своєї картки та підтвердила операцію за переказом”, – повідомили у ПриватБанку.

Яким стало рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні її позову. У матеріалах справи не виявлено доказів, які б підтверджували, що ПриватБанк сприяв втраті, використанню ПІН-коду чи іншої інформації, що дозволила ініціювати спірну платіжну операцію.

“В процесі розгляду справи судом встановлено та не спростовано позивачкою, що вона 21.09.2024 під час спірної транзакції перейшла за посиланням, наданим особою під легендою покупця на OLX.ua, де розмістила оголошення про продаж. У відповідний WEB-форма вона ввела PIN-код своєї картки, після чого їй надійшов автоматичний дзвінок від відповідача для підтвердження переказу, який вона підтвердила натисканням кнопки “1” на телефоні. Таким чином, 21.09.2024 під час спірної транзакції щодо переказу коштів на суму 89 515 гривень позивачка мала доступ до свого акаунта Приват-24, ввела PIN-код своєї картки та особисто підтвердила операцію за переказом, що надійшов від представника відповідача. Всі ці дії підтверджують факт, що позивачка вчинила помилкову дію, спрямовану на перерахунок коштів з її карткового рахунку. Доказів того, що відповідач сприяв втраті, використанню ПІН-коду або іншої інформації, що дозволила ініціювати спірну платіжну операцію, матеріали справи не містять. Отже, суд вважає позовні вимоги не доведеними та недійсними”, – підсумував суд.