Чоловік продав криптовалюту на платформі Binance, але не зміг підтвердити відповідність своїх ПІБ з тією, що вказана на торговій біржі. У результаті ПриватБанк заблокував його рахунки, і тепер клієнт вимагає компенсації у розмірі 10 тисяч гривень. Це питання було розглянуто Шевченківським районним судом Харкова, рішення якого було опубліковано 23 вересня 2025 року.
Клієнт вирішив зайнятися обміном криптовалют, використовуючи платформу, що має форму делаверської корпорації. Юридична особа ТОВ «Бінанс Україна» зареєстрована з 04.02.2022 року. 02.09.2024 року чоловік спробував здійснити платіж через ПриватБанк, але картка була заблокована. З 03.09.2024 року банк в односторонньому порядку зупинив фінансові операції по карткових рахунках і заблокував дистанційне обслуговування «Приват-24». Банк не надав обґрунтування блокування рахунків і не надав жодних доказів, що кошти клієнта пов’язані зі злочинною діяльністю, порушивши умови укладеного договору.
“У вересні 2024 року від клієнта надійшла скарга про неналежні платежі з її рахунків, які стали результатом фішингового шахрайства на ОЛХ. Клієнт проводила операції купівлі-продажу, і в один момент отримала шахрайське посилання. Внаслідок цього з її рахунків були списані кошти. 02.09.2024 року частина цих коштів була переведена на рахунки інших користувачів, включаючи позивача, за двома платежами на загальну суму 35 900 гривень. Під час перевірки члени банківської команди дізналися, що позивач не зміг підтвердити відповідність ПІБ відправника та своїх даних на біржі. Повернення коштів було відмовлено. Враховуючи можливість використання клієнта для легалізації (відмивання) злочинних коштів, 20.12.2024 року було ухвалено рішення про високий ризик і відмову в обслуговуванні, що підтверджується змістом рішення. 21.12.2024 року йому надіслали повідомлення про розрив ділових відносин та закриття рахунку (копію було додано до позову). Клієнту було запропоновано подати заяву на закриття рахунків та інструкцію на перерахування залишків коштів на інший банківський рахунок. Є документальні підтвердження про отримання повідомлення, але заяву на закриття рахунків та інструкцію за даними реквізитами не було подано”, – зазначили в банку.
Виписка з рахунку показала, що 02.09.2025 року на рахунок клієнта надійшло 7 336 гривень та 28 650 гривень. Станом на 04.09.2024 року загальна сума на рахунку становила 52 273 гривень. 25.01.2025 року банк повернув клієнту кошти, які залишалися на рахунку.
Що вирішив суд?
Суд відмовив чоловікові в задоволенні позову. ПриватБанк правомірно обмежив його у користуванні рахунками.
“Повідомлення від відповідача містить достовірну інформацію, без тверджень про невиконання позивачем зобов’язань за договором, наявність несанкціонованого овердрафту або порушення законодавства України. Враховуючи наведене, позовні вимоги позивача визнані необґрунтованими, оскільки відповідач правомірно обмежив позивача в користуванні рахунками, повернув кошти, а повідомлення не містить недостовірної інформації та адресовано лише позивачу”, – підкреслив суд.
