Жінку вимагають погасити заборгованість за кредитом у розмірі 63 411 гривень. Однак вона коштами ПриватБанку не розпоряджалася, тому не визнає виникнення у неї боргу. Про це йдеться у рішенні Кіцманського районного суду Чернівецької області, опублікованому 19 грудня 2024 року.
ПриватБанк вимагає жінку погасити заборгованість за кредитним договором № б/н від 25.12.2013 року у розмірі 63 411 гривень. За її словами, між нею та АТ КБ «ПриватБанк» дійсно був укладений договір про надання банківських послуг шляхом підписання анкети-заяви від 25.12.2013 року і вона як клієнтка банку користувалася своїм картковим рахунком, проте в день вчинення шахраями протиправних дій – 04.09.2023 року коштами банку не розпоряджалася, в рахунок кредитного ліміту кошти не знімала, на інші рахунки кошти не переказувала, жодні товари на умовах оплати частинами не купувала; у неї 04.09.2023 року не було підстав підозрювати вчинення протиправних дій, пов’язаних з банківським рахунком, тому не могла відразу виявити факт вчинення таких протиправних дій щодо банку, а вперше помітила нестачу коштів на своєму рахунку 04.10.2023 року, тобто через місяць після вчинення шахрайських дій, коли банк вперше списав з її рахунку кошти у сумі близько 200 гривень по операції «щомісячний платіж «оплата частинами».
Жінка 06.10.2023 року подала заяву про злочин, за якою було відкрито кримінальне провадження за ч. 4 ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України, а також звернулась до банку 25.03.2024 року, в якій заперечила платіжні операції, які були виконані злочинцями, не визнала виникнення у неї боргу. На її думку, кошти були викрадені через недосконалу систему безпеки банку, а внаслідок неправильного застосування норм матеріального права банк неправомірно обліковує заборгованість по банківському рахунку.
“04.09.2023 року шахраї перевипустили SIM-картку фінансового телефону клієнтки, потім зламали “Приват-24″, змінивши пароль до акаунта, при цьому вхід було підтверджено пін-кодом по карті (ймовірно було передано пін-код) та по IVR дзвінку від банку”, – заявили у ПриватБанку.
Що вирішив суд?
Суд відмовив у задоволенні позову. Наявними у матеріалах справи доказами не підтверджено доводи ПриватБанку про компрометацію жінкою власних персональних даних входу в “Приват-24”, реквізитів картки та проведення спірних операцій.
“Посилання АТ КБ “ПриватБанк” на ту обставину, що відповідачка порушила умови та правила надання банківських послуг, оскільки своїми діями сприяла незаконному використанню інформації, яка дала змогу ініціювати третій особі можливість провести платіжні операції, зводяться виключно до припущень, що не мають доказового підтвердження. Враховуючи вищезазначене, у суду відсутні підстави для стягнення з відповідачки на користь позивача заборгованості за кредитним договором № б/н від 25.12.2013 року у розмірі 63 411 гривень, оскільки вказаними коштами вона не користувалася, а відтак у задоволенні позову слід відмовити у повному обсязі”, – наголосив суд.