Через борги за електроенергію жінці опломбували лічильник. Вона вже внесла оплату, але команда електриків поки що не з’явилася. Відповідний коментар клієнтка залишила 17 серпня під постом ДТЕК Київські регіональні електромережі.
За її адресою ДТЕК відключив електропостачання через заборгованість. Жінка сказала, що вже сплатила, але електрики досі не приїхали.
“Будь ласка, підкажіть, коли буде відновлено електропостачання в с. Демидів, вул. Вербова, 31. Лічильник опломбували через борги, а в п’ятницю ми сплатили. Коли очікувати бригаду? Чому ви можете опломбувати без повідомлення, а підключити — ні?” – скаржиться жінка.
Відповідь ДТЕК
У ДТЕК відреагували на звернення жінки. Вони зазначили, що для повторного підключення потрібно звернутися до постачальника послуг, щоб написати заяву та оплатити послугу з підключення.
“Щоб відновити електропостачання, необхідно звернутись до постачальника послуг, написати заяву на повторне підключення та оплатити її. Після цього буде сформований наряд на підключення. У сільській місцевості підключення триває до п’яти робочих днів,” – йдеться у відповіді ДТЕК.
Жінка відзначила, що у кол-центрі їй повідомили, що заяву писати не потрібно, оскільки лише лічильник опломбували. У ДТЕК заявили, що для уточнення потрібно звертатись до постачальника послуг – ТОВ «Київська обласна ЕК», контактний номер кол-центру – 0800 304 909, електронна адреса: info@koec.com.ua.
Нові вимоги до обліку електроенергії: що змінюється для споживачів групи «а»
Відповідно до нових вимог НКРЕКП, закріплених у Кодексі комерційного обліку електричної енергії, що затверджений постановою НКРЕКП № 311 від 14.03.2018 року, всі споживачі групи «а» мусять забезпечити встановлення «розумних» лічильників та автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії (АСКОЕ). До групи «а» належать споживачі, у яких електроустановки мають приєднану потужність 150 кВт і більше або середньомісячний обсяг споживання електроенергії понад 50 тис. кВт-год — звичайно за фактичними даними. Згідно з цих вимог, споживачі групи «а» повинні:
- встановити «розумні» лічильники, які дозволяють виконувати обов’язкове щодобове дистанційне зчитування інтервальних результатів вимірювань;
- укласти договір з постачальником послуг комерційного обліку (ППКО) на вичитку та передачу погодинних даних до адміністратора комерційного обліку (АКО).
В рамках адаптації українського законодавства до європейських норм та реалізації Концепції впровадження «розумних мереж» до 2035 року, нові вимоги для споживачів групи «а» повинні бути виконані до 1 липня 2025 року. Про це повідомила НКРЕКП на своєму сайті 28 березня 2025 року. Як реалізувати вимоги НКРЕКП, якщо ви цього ще не зробили:
- Перевірити, чи відповідає ваш лічильник вимогам Кодексу.
- Якщо ні, повідомити ОСР про плани модернізації та звернутися для виконання необхідних робіт.
Також споживач може звернутися до будь-якого ППКО для укладання договору та забезпечення електроустановки вузлом обліку з «розумним» лічильником. Реєстр ППКО доступний на сайті АКО. Виконання цих вимог дозволить споживачам:
- Отримувати дані про своє фактичне погодинне споживання;
- Отримувати рахунки, сформовані на основі реально спожитих погодинних даних;
- Моніторити та контролювати рівень споживання електроенергії;
- Повернути коректний прогноз погодинного графіка споживання для електропостачальника;
- Зменшити витрати на небаланси, що позитивно вплине на кінцеву ціну електроенергії.
НКРЕКП прийняла постанову № 1104 від 22.07.2025 року «Про затвердження змін Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період», згідно з якою з 1 січня 2026 року до графіка споживання споживачів групи «а», які не обладнані «розумними» лічильниками, будуть застосовуватись стимулюючі коефіцієнти, що вплине на підвищення цін на електроенергію для таких споживачів.