Чоловік звернувся до Київстару з запитом. Він просив надати інформацію про кількість використаних послуг за номером у період з 19 січня 2024 року по 15 лютого 2024 року та з 16 лютого 2024 року по 15 березня 2024 року. Оператор відмовив, тож громадянин вимагає компенсацію у розмірі 10 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Жовтневого районного суду Дніпропетровська (юридична назва суду), опублікованому 15 жовтня 2024 року.
1 квітня 2024 року чоловік звернувся до ПрАТ «Київстар» з інформаційним запитом на підставі статей 13 та 19 Закону України «Про публічну інформацію» про надання інформації по телефонному номеру, про кількість використаних послуг у період з 19 січня 2024 року по 15 лютого 2024 року та з 16 лютого 2024 року по 15 березня 2024 року. Відмову оператора в наданні запитуваної інформації, він вважає, була незаконною, що змусило його звернутися до суду, як наслідок змінило сформований спосіб життя та значно посилило моральні страждання і переживання та завдало моральної шкоди. Таким чином громадянин через дії компанії позбавлений права користуватися вказаною інформацією.
Позиція Київстар
У Київстар запевняють, що на звернення чоловіка, в тому числі й письмові, відповідали по суті в передбаченому законом порядку і терміни. Тож просять в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Розгляд справи
Суд з’ясував, що у відповідь на запит чоловіка ПрАТ «Київстар» листом від 2 квітня 2024 року повідомило, що з умовами тарифних планів ПрАТ «Київстар» він може ознайомитися на вебсайті ПрАТ «Київстар», в магазинах «Київстар» або за номером центру телефонного обслуговування 0-800-300-466. Отримати інформацію про поточний тарифний план можна у такий спосіб:
- за запитом *100*01*2# та кнопка виклику,
- у системі самообслуговування «Мій Київстар»,
- за номером 466*66 та кнопка виклику.
На сайті ПрАТ «Київстар» розміщуються актуальні умови тарифного плану «Без меж lite», станом на день відвідування сайту, оскільки тарифи можуть змінюватися оператором, як постачальником електронних комунікаційних послуг, зміни до тарифних планів вносяться в міру їх запровадження. Крім того, у квітні 2024 року були внесені зміни до умов тарифного плану «Без меж lite», зокрема з 9 квітня 2024 року змінилась вартість послуг за 4 тижні складає вже 100 гривень, а не 75 гривень, як було вказано в повідомленні компанії від 18 січня 2024 року. Інформацію про внесення змін до тарифного плану «Без меж lite» опубліковано на сайті оператора. Повідомлення для абонентів про те, що у тарифні плани будуть вноситися зміни було опубліковано 26 березня 2024 року на сайті. Також абоненту телефонного номера було надіслано 27 березня 2024 року повідомлення з таким текстом: «Інформуємо про оновлення умов вашого тарифу після 9 квітня. Будете отримувати: 5 ГБ інтернету, 100 хв для дзвінків на інші мобільні та Суперсили на вибір, а попередня Суперсила 5 ГБ відключиться. Також змінюється вартість деяких додаткових послуг понад тарифний обсяг: SMS, дзвінки, інтернет. Оновлена вартість тарифу: 100 грн/4 тижні. Деталі: 477*9 або kv.st/lwb».
Електронні комунікаційні послуги за телефонним номером до 29 березня 2024 року надавались знеособлено, оскільки зазначений телефонний номер за жодним абонентом не було зареєстровано, в тому числі й за чоловіком. Знеособлена форма надання послуг передбачає, що постачальнику електронних комунікаційних послуг (Київстар) не розголошуються персональні дані абонента та відсутня будь-яка прив’язка до особи. Зазначений громадянином телефонний номер, за ним як за абонентом не був зареєстрований з початку надання послуг і до 29 березня 2024 року, оскільки він не подавав до ПрАТ «Київстар» дані про себе для реєстрації як абонента вказаного номера, згідно з вимогами ч. 5 ст. 104 Закону України «Про електронні комунікації» та «Порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі», затвердженого рішенням Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 11 серпня 2011 року № 393 та порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, затвердженого рішенням Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 28 листопада 2017 року, порядку ідентифікації кінцевих користувачів послуг, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку від 7 грудня 2022 року № 235.
“Відтак, встановити, що саме позивач отримував послуги у спірний період до 29 березня 2024 року не вбачається можливим, оскільки він за абонентським номером здійснив дистанційну реєстрацію тільки 29 березня 2024 року, і згідно з п. 16 ч. 1 статті 107 Закону України «Про електронні комунікаційні послуги» надані до 29 березня 2024 року розшифруванню не підлягають, і тому у відповідача не має обов’язку надати інформацію про послуги надані знеособленому абонентові”, – вказав суд.
Яким було рішення суду?
Суд відмовив у задоволенні позову. Він не довів, що на його звернення (запит) ПрАТ «Київстар» мало і не надало запитуваної інформації.
“Відповідно до норм частини 1 статті 81, частини 2 статті 83, частини 5 статті 177 Цивільного процесуального кодексу України позивач не надав належних та допустимих доказів того, що відповідач діяв незаконно та порушив будь-яке його право. При таких обставинах суд вважає можливим в задоволенні позову до ПрАТ «Київстар» про захист прав споживача, зобов’язання вчинити певні дії і стягнення моральної шкоди відмовити, судові витрати слід віднести коштом держави”, – наголосив суд.