ПриватБанк заблокував рахунки через постанову про арешт 2 835 гривень – чи стягнув суд компенсацію 750 тисяч гривень

ПриватБанк заборонив жінці доступ до її рахунків на основі рішення державного виконавця про арешт на суму 2 835 гривень. Фінансова установа позбавила її можливості користуватися своїми коштами, внаслідок чого жінка подала вимогу про компенсацію у розмірі 750 тисяч гривень. Це сталося згідно з рішенням Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області, опублікованим 22 липня 2025 року.

14 березня 2020 року, намагаючись розрахуватися платіжною карткою пенсійного рахунку в АТ КБ «ПриватБанк», жінка отримала відмову від оператора поштового відділення. Не розуміючи причини, вона звернулася до банкомата, але там з’явилося повідомлення про арешт коштів на рахунку. Клієнтка зателефонувала на гарячу лінію АТ КБ «ПриватБанк», де їй пояснили, що арешт накладено державним виконавцем. Усі її звернення до банку щодо неправомірності блокування видаткових операцій по двом рахункам з коштами близько 30 тисяч гривень залишилися без відповіді.

Жінка заявила, що банк не повинен був виконувати постанову про арешт її пенсійного рахунку. У зверненні від 23.03.2020 року вона просила розблокувати рахунок, але АТ КБ «ПриватБанк» вимагав, щоб вона надала довідку про пенсійний рахунок державному виконавцю.

“Банк листом від 25.03.2020 року проінформував виконавчу службу про виконання постанови про арешт коштів від 12.03.2020 року, зазначивши наявність достатньої суми для виконання постанови у двох рахунках позивачки. 16.04.2020 року банк отримав платіжну вимогу від Другого відділу ДВС у м. Хмельницький про примусове списання 2 835 гривень та здійснив це списання. ‘Пенсійний’ рахунок позивачки не має статусу рахунку зі спеціальним режимом використання, а відповідно до банківського законодавства – це звичайний поточний рахунок, і арешт на нього був накладений без урахування нормативних вимог. Таким чином, заяви позивачки про незаконність блокування рахунків не відповідають чинному законодавству”, – заявили в Ощадбанку.

Яким було рішення суду?

Суд частково задовольнив позов жінки, визнавши дії АТ КБ «ПриватБанк» неправомірними в частині ненадання відповіді на її звернення від 23 березня 2020 року. Суд також вказав на несвоєчасне реагування на запити від 7, 8, 9 травня та 9 червня 2020 року. Блокування доступу до коштів на рахунках протягом періоду з 12 березня 2020 року по 21 квітня 2020 року визнано незаконним, і з банку стягнуть 7 тисяч гривень на відшкодування моральної шкоди.

“Відповідач АТ КБ ‘ПриватБанк’, володіючи інформацією про залишки на двох рахунках позивачки, знав, що на них є достатньо коштів для виконання постанови глави державного виконавця. Незважаючи на це, банк наклав арешт на всі рахунки без урахування вказаної суми – 2 835 гривень. Представник банку не зміг обґрунтувати необхідність арешту депозитного рахунку, оскільки на іншому арештованому рахунку були достатні кошти. Суд дійшов висновку про неправомірність дій АТ КБ ‘ПриватБанк’ у період з 12 березня по 21 квітня 2020 року”, – зазначив суд.