Вінничанка звинувачує ПриватБанк у зникненні з карток 43 678 гривень – яким було рішення суду

Жінка втратила з двох карток ПриватБанку 43 678 гривень. Вона стверджує, що внаслідок незастосування банком процедури посиленої автентифікації під час проведення 16.03.2022 року спірних транзакцій, її права були порушені банком. Тож клієнтка вимагає повернути списані кошти. Про це йдеться у рішенні Вінницького міського суду Вінницької області, опублікованому 8 листопада 2024 року. 

16.03.2022 року з картки “Універсальна” було проведено три транзакції на загальну суму 41 970 гривень. Окрім того, як вбачається з іншої виписки, з картки «Для виплат» було проведено списання на суму 1 708 гривень. Власниця рахунків таких транзакцій не ініціювала та дозволу на їх проведення не надавала. Зрозумівши, що кошти були списані шахрайським шляхом, звернулась до ПриватБанку та поліції. 

“Твердження позивачки про невиконання банком зобов’язання застосувати посилену автентифікацію не відповідають обставинам справи. При авторизації в системі «Приват-24» використовується саме посилена автентифікація. Здійсненню 16.03.2022 року переказів сприяла необачна поведінка самої позивачки, що встановлено постановою Чернівецького апеляційного суду від 12.06.2023 року по справі № 724/1709/22”, – заявили у ПриватБанку. 

За наслідками службової перевірки, проведеної головним спеціалістом із захисту електронних платежів і послуг Управління безпеки по Південно-Західному макрорегіону щодо встановлення обставин проведення спірних транзакцій, встановлено, що зняттю коштів зловмисниками з картки клієнтки сприяло розголошення нею конфіденційної інформації при переході за фішинговим посиланням. 

 Яким було рішення суду? 

Жінці відмовили у задоволенні позову. В ході розгляду даної справи судом встановлено відсутність порушеного права або законного інтересу громадянки.

“Як встановлено постановою Чернівецького апеляційного суду від 12.06.2023 року по справі № 724/1709/22, яка набрала законної сили, зняттю коштів з карток позивачки сприяла необачна поведінка останньої, оскільки 16 березня 2022 року після переходу за фішинговим посиланням https://1.2ссv.site/lanke, вона ввела пароль до свого акаунта “Приват-24″, який автоматично став відомий третій особі; операції за електронними платіжними засобами були здійснені до повідомлення нею банку про вказані обставини. Таким чином, наявні обставини, які безспірно доводять, що саме вона своїми діями сприяла незаконному використанню інформації, яка дала змогу ініціювати 16.03.2022 року платіжні операції. Отже, у зв’язку із вищевказаним, банк не повинен нести відповідальність за дані операції. В ході розгляду даної справи судом встановлено відсутність порушеного права або законного інтересу позивачки. Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що в цьому випадку, відсутні підстави та необхідність для захисту прав позивачки шляхом визнання нечинними транзакцій зі списання коштів 16.03.2022 року: в сумі 370 гривень, в сумі 11 тисяч гривень та в сумі 29 тисяч гривень з картки «Універсальна»; в сумі 1 708 гривень з картки «Для виплат», а також зобов’язання АТ КБ «ПриватБанк» повернути їй кошти в сумі 41 970 гривень шляхом відновлення їх на картковому рахунку та в сумі 1 708 гривень шляхом відновлення їх на картковому рахунку і скасування нарахованих відсотків та штрафних санкцій (штрафу, пені) за оскаржуваними транзакціями, оскільки такі вимоги є необґрунтованими і недоведеними належними доказами в розумінні ст.ст. 77-79 ЦПК України, які б були достатніми, в розумінні ст. 80 ЦПК України, для задоволення позову”, – наголосив суд. 

Джерело