Жінка через шахраїв втратила з кредитки кошти, а ПриватБанк вимагає доплатити 38 403 гривень – що вирішив суд

ПриватБанк пред’явив жінці кредитну заборгованість на суму 38 403 гривень. Вона відмовилася сплачувати кошти, які були вкрадені шахраями з її кредитної картки. Про це повідомляється у рішенні Уманського міськрайонного суду Черкаської області, опублікованому 17 червня 2025 року.

Жінка звернулася до АТ КБ «ПриватБанк» для отримання фінансових послуг і підписала заяву № б/н від 13.06.2006 року. На підставі договору банком було відкрито картковий рахунок із початковим кредитним лімітом, що зазначений у довідці про зміни умов кредитування та обслуговування карткового рахунку, а їй надали кредитну карту. Згодом розмір кредитного ліміту був збільшений до 100 тисяч гривень. У зв’язку з невиконанням зобов’язань за кредитним договором, на 23.08.2023 року жінка мала заборгованість у сумі 38 403 гривень, яка складається з: 30 823 гривень – заборгованість за кредитом; 7 580 гривень – заборгованість за простроченими відсотками.

10.10.2023 року до суду надійшла зустрічна позовна заява від жінки, в якій вона зазначила, що 18.04.2006 року підписала угоду з АТ КБ «ПриватБанк», відповідно до якої їй було відкрито картковий рахунок та видано кредитну карту «Універсальна». 22.07.2022 року вона змінила кредитну карту на нову та прив’язала її до фінансового телефону, оскільки попередню картку було заблоковано за її ініціативою, через кілька спроб невідомих осіб зняти з неї кошти. 29.07.2022 року невідомі без її відома отримали доступ до кредитних коштів і переказали з її картки кошти в сумі 29 125 гривень на інший невідомий рахунок. Того ж дня жінка почала телефонувати на гарячу лінію АТ КБ «ПриватБанк» за номером 3700, вимагаючи заблокувати переказ коштів і повернути їх на рахунок, але зробити це не вдалося. 29.07.2022 року вона направила звернення до відділення АТ КБ «ПриватБанк» у м. Умань з проханням провести службове розслідування щодо шахрайських дій, однак їй було відмовлено. Громадянка подала заяву до поліції, і відповідні дані були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань. 30.08.2022 року вона написала до АТ КБ «ПриватБанк» з проханням про зупинку нарахування відсотків за кредитом на час розслідування, але отримала відмову. 25.04.2023 року банк надіслав їй вимогу про погашення заборгованості. Оскільки вона не здійснювала жодних дій щодо переказу коштів, жінка звернулася до суду для захисту своїх прав, просячи суд зобов’язати АТ КБ «ПриватБанк» відновити залишок коштів на картці.

Яким було рішення суду?

Суд відмовив у задоволенні позову АТ КБ «ПриватБанк» до жінки про стягнення заборгованості. Водночас її позов до АТ КБ «ПриватБанк» щодо відновлення залишку коштів на картковому рахунку, скасування нарахованих відсотків, пені та інших штрафних санкцій за користування кредитним лімітом був задоволений. АТ КБ «ПриватБанк» зобов’язали відновити залишок коштів на картці згідно з кредитним договором від 18.04.2006 року, укладеним між АТ КБ «ПриватБанк» та нею, до стану, в якому він перебував перед вчиненням операції 29.07.2022 року. Фінансова установа має скасувати нараховані відсотки за карткою/рахунком відповідно до зазначеного кредитного договору, а також пеню та інші штрафні санкції за користування кредитним лімітом, що з’явилися в результаті проведення операцій 29.07.2022 року. АТ КБ «ПриватБанк» зобов’язали припинити нарахування пені та інших штрафних санкцій за користування кредитним лімітом, що виникли внаслідок операцій 29.07.2022 року.

“Посилання ПАТ КБ «ПриватБанк» на ту обставину, що відповідачка порушила умови та правила надання банківських послуг, оскільки своїми діями сприяла незаконному використанню інформації, яка дала змогу ініціювати третій особі проведення платіжних операцій, не заслуговують на увагу, оскільки такі доводи зводяться виключно до припущень, що не мають доказового підтвердження. Позивач не довів, що вона втрачала та/або сприяла незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дозволяє ініціювати платіжні операції. Про результати службового розслідування за вказаним фактом ПАТ КБ «ПриватБанк» не надано відповіді. Таким чином, підстави для нарахування та стягнення з неї заборгованості за кредитним договором від 13.06.2006 року, яка виникла у зв’язку зі списанням 29 липня 2022 року з її карткового рахунку кредитних коштів та подальшим нарахуванням на цю суму процентів і штрафних санкцій, на даний момент відсутні. У зв’язку з цим, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення позовних вимог за зустрічним позовом у повному обсязі та відмову в задоволенні позовних вимог за первісним позовом”, – підкреслив суд.