ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ОБ'ЄКТІВ ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Тетяна Міхайліна, Катерина Бевзюк

Анотація


Наукова стаття присвячена окресленню проблематики використання об’єктів права інтелектуальної власності під час здійснення підприємницької діяльності у соціальних мережах та напрацювання окремих шляхів щодо їх вирішення.

Зроблено висновок, що трансформація соціальних мереж виключно з засобу міжособистої комунікації на засіб ефективного здійснення підприємницької діяльності загострила низку проблем, зокрема у сфері порушення прав інтелектуальної власності. Це спостерігається як у сфері авторського права, права промислової власності, так і в сфері прав на засоби індивідуалізації учасників господарського обороту. Так, торгівля товарами певного бренду (якщо особа не є офіційним імпортером) ще не передбачає створення у соціальних мережах груп з відповідною назвою та розміщення логотипу особи, що є правоволодільцем. Але такі групи постійно створюються в Інстаграм та Фейсбук, і законний власник може лише звернутися до технічної підтримки для їхнього блокування. Це повязано з тим, що офіційного представництва Фейсбук (якому належить і Інстаграм) в Україні немає. Отже, праволоділець у такому разі може бути позбавлений права на судовий захист в Україні. 

Наголошується на тому, що соціальні мережі, як певний програмний комплекс, також є об’єктом авторського права, а тому правоволодільці даної платформи можуть встановлювити право користування цією мережею, про що свідчить як національне так і міжнародне право.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бевзюк К.О. Захист персональних даних у мережі Інтернет: виклики інформаційного суспільства та дискусійні аспекти. Виклики глобалізованого суспільства: економіко-правовий аспект: Матеріали 1-ї міжнародної науково-практичної конференції. (Вінниця, 15 листопада 2019 p.). Вінниця, 2019. С. 6-9.

Господарський кодекс України: від 16 січня 2003 року, № 436-IV. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 18, № 19-20, № 21-22. Ст. 144.

Гаєвська Л.М., Марченко О.І., Паєнтко Т.В. Підприємництво та його оподаткування: навч. посібник. Київ, 2013. 307 с.

РБК-Україна. Рейтинг популярності соціальних мереж в Україні. URL: www.rbc.ua/ukr/news/sostavlen-reyting-populyarnosti-sotsialnyh-1555070035.html (дата звернення: 20.10.2019).

Україна. Інформаційне агентство. URL: www.unian.ua/economics/telecom/10445769-ukrajinska-auditoriya-facebook-za-rik-zrosla-na-3-milyoni-osib-infografika.html (дата звернення: 20.10.2019).

Пастухов О.М. Авторське право у сфері функціонування всесвітньої інформаційної мережі Інтернет: автореф. дис. ... доктора юрид. наук. Київ. 2002. 13 с.

Про авторське право і суміжні права: Закон України від 23 грудня 1993 року, № 3792-XII. Відомості Верховної Ради України. 1994. № 13. Ст. 64.

Пашковська Т. Соціальні мережі: як захистити інтелектуальну власність бізнесу. Всеукраїнське щотижневе юридичне видання Юридична газета online. 2019. Вип. 1. URL: http://yur-gazeta.com/publications/events/socialni-merezhi-yak-zahistiti-intelektualnu-vlasnist-biznesu.html (дата відвідування 23.10.2019).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.