“Медуза” зупинила свою рекламу з кадрами війни в Україні та пожалілася на “своє скрутне становище”

Російське видання Meduza 2 лютого оголосило про припинення своєї рекламної кампанії у Європі після того, як отримало хвилю критики за використання кадрів війни в Україні. При цьому редакція поскаржилася на недостатність фінансування видання.

В офіційній заяві, опублікованій в англомовному акаунті “Медузи” в інстаграмі, редакція перепросила перед тими, “кого могла зачепити ця ситуація”. Видання визнало, що у відео були використані зображення українців без їхнього дозволу.

“Контент для відео підібрано уважно та у повній відповідності вимогам законодавства. З усім тим, до нього увійшли зображення українців, які не дали дозволу на їх використання. Це була помилка, і ми глибоко про це шкодуємо. Просимо вибачення у всіх, на кого негативно вплинула наша рекламна кампанія Ми ніколи не мали намір завдати шкоди, особливо тим, хто постраждав від російської агресії, і ми щиро співчуваємо”, – сказано в заяві.

У виданні пояснили, що розпочали рекламну кампанію для “розширення міжнародної аудиторії та підвищення обізнаності про наші краудфандингові платформи”. “Meduza стикається з важкими фінансовими проблемами, і виживання нашої організації залежить від результатів краудфандингу”, – заявили у “Медузі”..

Попри вибачення, в коментарях видання продовжують критикувати та звинувачувати у лицемірстві. В першу чергу, за те, що кадри жахів війни взагалі увійшли в рекламний ролик російського видання.

“Ой, а ви ж, звичайно, маленькі люди, які нічого не вирішують. Рекламу зробили за вас, верифікацію матеріалів, які стосуються вашого іміджу, ніхто не робив. І взагалі ви завжди за “мир во всем мире”, тільки не хейтіть нас, українці, ми хочемо далі мирно жити в Європі та заробляти гроші якомога далі від режиму, становлення якого самі й заохочували”, – пише один користувач “Інстаграму”

“Матеріали підібрані уважно, але “випадково” містили зображення страждаючих українців, які не давали свого дозволу експлуатувати своє горе заради ваших цілей? Хіба це твердження не суперечить само собі? Плюс, ви вважаєте, що єдина проблема тут, що люди не дали дозвіл?”, – запитує інший.

“Отже, ви обирали фотографії, добре розуміючи, що означають ці фото, а це в основному означає, що вам *** (все одно). Щиро сподіваюсь, що вас за це засудять”, – кажуть критики видання.

“Отже, вони шкодують, що порушили авторське право, але не що експлуатували чужу трагедію заради власних інтересів. На своїй російськомовній сторінці пишуть про серіали та тіктокерів. Бідні російські журналісти не мають грошей, щоб розважати росіян, тому вони просять в іноземців кошти, використовуючи кадри страждань українців, зняті іншими ЗМІ? Дуже логічно. Багато говорить про російську “незалежну” журналістику”.

Розкритикували в МЗС

Міністерство закордонних справ України виступило проти демонстрації зображень українців, які постраждали від російського терору, в рекламній кампанії “Медузи”. Такі дії у відомстві назвали маркетинговим цинізмом і маніпуляцією трагедією України.

Речник МЗС Георгій Тихий закликав негайно видалити рекламний контент з усіх медіаплатформ і просити вибачення в українців, чиї страждання були використані в комерційних цілях.

У рекламній кампанії для російського медіа “Медуза” є кадри українців і зруйнованого будинку в Бородянці. На відео показано жінку, що плаче біля будинку в Бучі, і чоловіка — Ярослава Базилевича, дружина і 3 доньки якого загинули через удар РФ по Львову.

Джерело