Пошкодження підводних кабелів між Фінляндією, Німеччиною та Швецією: поліція розслідує диверсію

У Швеції розпочато кримінальне провадження через пошкодження двох підводних кабелів зв’язку, які пролягають у Балтійському морі. Поліція попередньо кваліфікувала інцидент як диверсію. Проте остаточна кваліфікація може змінитися.

Правоохоронці у співпраці з прокуратурою вже розпочали розслідування, до якого долучилися Берегова охорона та Збройні сили Швеції. Крім того, до роботи залучено Шведську службу безпеки, інші національні відомства та міжнародних партнерів. Про це повідомляє шведська поліція, передає “Європейська правда”.

“Наразі злочин класифікують як диверсію, але це може змінитися”, – зазначили там, додавши, що по допомогу в розслідуванні звернулись до Берегової охорони та Збройних сил Швеції.

Нагадаємо, нещодавно стало відомо про пошкодження кабелю зв’язку, який належить фінській компанії Cinia. Він з’єднує Фінляндію з Німеччиною і пролягає дном Балтійського моря. Цей кабель довжиною близько 1200 кілометрів є ключовим інфраструктурним об’єктом, оскільки забезпечує прямий зв’язок між Фінляндією та Центральною Європою. Згодом було зафіксовано ще одне пошкодження — підводного кабелю зв’язку між Литвою та Швецією.

Раніше міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус заявив, що пошкодження цих кабелів викликає підозру в організованій диверсії. Урядові та силові структури різних країн активно співпрацюють, аби з’ясувати обставини цих інцидентів, які загрожують важливій інфраструктурі регіону.

“Я не хочу вірити у версію, що їх пошкодили якорі”, – зауважив міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус, натякаючи на щось більш умисне.

Пошкодження підводних кабелів у Балтійському морі

Що сталося зі зв’язком між Литвою та Швецією

Що стосується підводного кабелю між Литвою та Швецією, то його було пошкоджено вранці 17 листопада. Зв’язок між країнами втрачено частково. За словами головного технічного директора Telia Андрюса Шемешкевичуса, кабель розрізали. У компанії Telia наголосили, що інтернет-зв’язок до Литви передається трьома кабелями. Через інцидент пропускна спроможність інтернету скоротилася на третину.

Головним підозрюваним у справі про пошкодження підводних кабелів між Фінляндією, Німеччиною, Швецією та Литвою наразі є китайське судно Yi Peng. За даними слідства, перед інцидентом судно заходило до російського порту і знаходилося поблизу пошкоджених кабелів у Балтійському морі.

Слідство з'ясовує причетних по трекінгу кораблів
Слідство з’ясовує причетних по координатами кораблів, які знаходилися поруч з місцем диверсії

Нагадаємо, про пошкодження кабелю довжиною понад тисяча кілометрів, що з’єднує німецьке місто Росток і столицю Фінляндії Гельсінкі, заявила 18 листопада компанія-оператор Cinia. Також про пошкодження кабелю між Литвою та Швецією повідомила литовська компанія Telia. Коментуючи інцидент із пошкодженням інтернет-кабелю між Німеччиною та Фінляндією, представник оператора Андрюс Шемешкявічюс заявив, що дроти перетинаються на ділянці площею 10 квадратних метрів.

“Оскільки їх обидва пошкодили, стає ясно, що тут не було випадкового скидання якоря одного судна, це могло бути щось серйозніше”, – припустив директор із технологій литовської компанії Telia.

Китайський корабель - головний підозрюваний у диверсії
Китайський корабель – головний підозрюваний у диверсії

Керівник Центру протидії дезинформації при РНБО Андрій Коваленко вважає, що Росія здійснює диверсії проти країн НАТО з метою перевірки реакції. 

“Наразі це можна сприймати як підготовку до великої війни. Раніше казав, що за нинішнього стану справ через 4-6 років Росія і союзники РФ будуть здатні атакувати країни Балтії”, – написав він.

Які ще інциденти траплялися і чим вони загрожують судноплавству

Нагадаємо, що у жовтні на газопроводі Balticconnector було зафіксовано “незвичне падіння тиску в морському газопроводі” між Фінляндією та Естонією. Оператори систем транспорту газу повідомили про ймовірний витік газу. Водночас Національне бюро розслідувань (NBI) Фінляндії заявило про виявлення “слідів” на морському дні навколо Balticconnector від великого якоря поруч із місцем, де було пошкоджено газопровід.

Через ці та інші інциденти Балтійське море можуть закрити для судноплавства. Це станеться у випадку, якщо слідство доведе, що РФ причетна до аварії чи до диверсій. Наразі триває розслідування. Попри це країни НАТО вирішили посилити патрулювання моря. 

Джерело