Після особистої зустрічі Дональда Трампа і Сі Цзіньпіна, дві провідні економіки світу домовилися про річну паузу в торговельних розслідуваннях, пов’язаних із морськими перевезеннями. Сполучені Штати призупинили розслідування стосовно китайської суднобудівної галузі, в той час як Пекін відповів аналогічними діями — заморозив власні розслідування та відтермінував запровадження портових зборів для американських суден.
За інформацією Bloomberg, в рамках угоди Китай також скасував санкції проти американських філій великого південнокорейського суднобудівного концерну Hanwha Ocean Co. Цей крок є ще одним свідченням зниження напруженості у відносинах між Вашингтоном і Пекіном, яка в останні роки охопила не лише економічну, але й військово-технологічну сфери.
Хоча морські перевезення рідко потрапляють у заголовки новин, вони є основою понад 80% світової торгівлі. Введення взаємних портових зборів раніше значно ускладнило логістику, підвищило витрати на фрахт та призвело до затримок у постачанні багатьох товарів — від промислових компонентів до продуктів харчування.
Після саміту в Південній Кореї 30 жовтня Трамп підтвердив, що США та Китай домовилися про торговельну угоду на всього один рік. Він назвав цю зустріч “історичною” та підкреслив, що формат G2 — партнерство між двома наддержавами — “принесе мир і процвітання у світ”.
Формування військового зв’язку США і Китаю
Слідом за цією заявою з’явилася важлива новина з Пентагону. Міністр оборони США Піт Гегсет оголосив, що Вашингтон і Пекін відкривають безпосередній військовий канал зв’язку для уникнення інцидентів і непорозумінь у Тихоокеанському регіоні.
Разом із цим джерела Bild, посилаючись на дані азійських розвідок, заявили, що Китай може запланувати вторгнення на Тайвань уже наступного року — в разі виникнення внутрішніх заворушень у США після проміжних виборів, які заплановані на 3 листопада 2026 року.
