ЄС планує з’єднати високошвидкісною залізницею столиці Німеччини та України. Сполучення між Берліном й Києвом налагодять до 2040 року. Але передбачений проміжний етап. Це швидкісне залізничне сполучення від Берліна до Варшави, і його запустять до 2030 року.
Про це повідомив новий єврокомісар зі сталого транспорту й туризму Апостолос Ціцікостас. Він зазначив, що запуск швидкісного залізничного сполучення буде реалізовано у рамках наступного етапу розвитку Транс’європейської транспортної мережі TEN-T.
“Стежитиму за тим, щоб це було першочерговим завданням, щоб ця мережа розвивалася. Я дуже тісно співпрацюватиму з Німеччиною, з Польщею, з Україною” – сказав він.
Ціцікостас заявив, що розширення залізничного сполучення з ЄС є дуже важливим для України. Це дозволить знизити залежність країни від автомобільних вантажних перевезень. Також залізничне сполучення сприятиме полегшенню переміщення громадян між країнами Євросоюзу та Україною.
Проте є певні проблеми. Вони стосуються збільшення швидкості залізничного руху на українському боці. Але такі самі проблеми спостерігаються і в деяких східних країнах ЄС. Тому їх будуть активно вирішувати.
Залізничне сполучення
Укрзалізниця спільно з іспанським оператором залізничної інфраструктури ADIF вже в наступному році розпочне проєкт автоматичної системи зміни ширини колії для 1520 мм /1435 мм /1668 мм. Це може обійтися в 15 мільярдів євро. Технологія матиме позитивний вплив не тільки в Україні, а й в країнах Балтії і Іспанії.
Наразі тривають роботи з прокладання євроколії на дільниці Чоп-Ужгород. Закінчити роботи на залізниці планують на початку третього кварталу 2025 року. Також у планах – будівництво та електрифікація на дільниці між Ужгородом і Матевцями, щоб «доєднатися до словацьких залізниць». Протяжність дільниці становить 10 кілометрів.
Раніше Інформатор писав, про Мапу безбарʼєрності вокзалів України. Завдяки їй пасажири зможуть перевірити доступність локацій на вокзалі, а також роздивитися вхідну групу та колії заздалегідь, щоб обрати зручні варіанти маршруту.