Клієнт Ощадбанку помітив перекази на картку ПриватБанку на 34 483 гривень, яких він не робив – чи повернув суд кошти

Чоловік виявив, що з його рахунку в Ощадбанку були здійснені несанкціоновані перекази на картку АТ «ПриватБанк» на загальну суму 34 483 гривень. Оскільки він не виконував цих операцій, він звернувся до банку з проханням повернути кошти. Це стало відомо з рішення Деснянського районного суду Києва, опублікованого 31 березня 2025 року.

05.12.2022 року чоловік помітив несанкціоновані перекази з його рахунку на картку АТ «ПриватБанк» на загальну суму 34 483 гривні. Він не отримував жодних смс-повідомлень про зняття коштів або кодів-підтверджень для виконання цих операцій. Після цього він подав заяву на повернення несанкціонованих витрат, на що банк відповів, негативно рекомендувавши звертатися до правоохоронних органів. Згодом, 26.04.2023 року, АТ «Ощадбанк» повідомив, що за п.п. 9.14 розділу 9 «відповідальність клієнтів та банку» у договорі комплексного банківського обслуговування фізичних осіб від 05.08.2015 року з усіма змінами, винен сам клієнт, оскільки з його картки були незаконно зняті кошти. На думку клієнта, банк порушив умови договору банківського зберігання і не забезпечив належну безпеку його коштів, відмовившись повертати їх та не вживаючи жодних заходів для відновлення ситуації, порушивши тим самим його права.

“У зв’язку зі шахрайськими діями щодо коштів, АТ «Ощадбанк» провело службову перевірку. В результаті перевірки було встановлено, що вхід в операції через мобільний додаток «Ощад 24/7» виконано коректно з використанням фінансового номера телефону позивача з підтвердженням біометрією або кодом доступу. Окрім того, фінансові операції були проведені через мобільний додаток «Ощад 24» за фінансовим номером телефону позивача. Для реєстрації та встановлення мобільного додатку використовуються реквізити та ПІН-код, які відомі лише самому клієнту, а також одноразові ОТР-паролі, що автоматично надсилаються на фінансовий номер мобільного телефону. Фінансовий номер залишався незмінним з 14.09.2021 року. Додаткові картки рахунка не відкривались. 05.12.2022 року – ліміт на перекази було збільшено через «Ощад 24» до 40 тисяч грн/добу; 05.12.2022 року – картка була заблокована. Перекази через «Ощад 24» були здійснені на картку ПриватБанку. Позивач не надав доказів, що б спростовували, що саме з вини банку кошти було знято з його картки. При цьому, його твердження про те, що це не він переказував кошти, а інша особа шляхом викрадення, залишились непідтвердженими в матеріалах справи”, – наголосили в Ощадбанку.

Яким було рішення суду?

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Вхід до мобільного додатку «Ощад 24» відбувався належним чином, платіжні операції були підтверджені біометрією/кодом доступу, а кримінальне провадження за фактом незаконного заволодіння коштами не зареєстроване, він не зміг підтвердити статус потерпілого в межах кримінального провадження.

“Суд приходить до висновку, що відповідач провів платіжні операції належним чином, тому не існує підстав для стягнення заявлених позивачем сум коштів”, – підкреслив суд.