Чоловік втратив зв’язок на мобільному телефоні, після чого виявив, що з його картки ПриватБанку зникли кошти на загальну суму 12 440 гривень. Важливе рішення цього питання стало відомим завдяки опублікованому 22 серпня 2025 року матеріалу Шевченківського районного суду Полтави.
14 січня 2021 року зв’язок на телефоні чоловіка зник. Він скористався онлайн-чатом на сайті ПриватБанку, щоб сповістити представника банку про проблеми з телефоном та попросив заблокувати своє карткове рахунку. Під час розмови з’ясувалося, що після 21:00 з його рахунку було здійснено чотири платежі на загальну суму 12 440 гривень, що складалися з його власних 1 120 гривень і кредитних коштів у розмірі 11 319 гривень. Чоловік звернувся до поліції, в результаті чого було відкрито кримінальне провадження за ч. 1 ст. 190 КК України. В ході розслідування з’ясувалося, що в період з 20:00 до 22:00 14 січня відбулася заміна SIM-карти на основі заявки, поданої до Центру дистанційного обслуговування абонентів. Його нова SIM-картка була заблокована, оскільки виявилося, що користувачем виявилась невідома особа.
Згідно з матеріалами справи, “Переказ коштів 14.01.2021 року з рахунку позивача здійснювався через електронну ідентифікацію платіжного засобу та його користувача. Це не є неналежним переказом згідно з положеннями Закону України “Про платіжні системи та переказ коштів в Україні”, тому немає підстав для термінового відновлення коштів на його рахунку. Суду не надано належних доказів, що свідчать про порушення банком правил переказу коштів. Крім того, згідно з вимогами позову, позивач просить стягнути суму, списану з кредитного ліміту, яка не є його власністю, а надана на умовах кредитного договору. Відповідно, вимоги про стягнення відсотків, інфляційних втрат і пені також не підлягають задоволенню”, – йдеться у рішенні.
Яким було рішення суду?
Суд відмовив у задоволенні позову, оскільки чоловік не зміг довести, що втрата коштів сталася через незаконні дії банку.
Суд зазначив, “У матеріалах справи відсутні докази того, що коштами з картки позивача скористалися невстановлені особи через шахрайство. Обставини, на які він посилається, залишилися непідтвердженими належними та достатніми доказами. Таким чином, немає підстав для стягнення з АТ КБ “ПриватБанк” суми 12 440 гривень, включаючи пеню, три відсотки річних та інфляційні втрати, всього 16 112 гривень. Отже, позов залишився без задоволення, оскільки не доведено його обґрунтованість”, – підкреслив суд.