Жінка отримала дзвінок від особи, яка представилась співробітником служби безпеки ПриватБанку та вимагала надати копію паспорта та код з повідомлення. Вона відмовилась, після чого з її кредитки в банкоматі було знято 24 960 гривень, які вона намагається відновити. Про це йдеться у рішенні Володимирського міського суду Волинської області, оприлюдненому 4 серпня 2025 року.
21 серпня 2023 року жінка отримала дзвінок від невідомої особи, що назвалась співробітником служби безпеки ПриватБанку та попросила надати копії паспорта та код, який прийде в смс, аргументуючи це перевіркою даних. Оскільки жінка зрозуміла, що на неї намагаються шахраювати, вона відмовилась повідомляти цю інформацію. 22 серпня 2023 року жінка почала отримувати смс-повідомлення щодо підтвердження пароля для входу до Приват-24, але побачила їх лише зранку. Вона одразу звернулась до відділення ПриватБанку, де їй сказали, що картки заблоковані. Також клієнтка дізналася, що 25 серпня 2025 року з її кредитної картки «Універсальна» було знято кошти у місті Запоріжжі двома платежами: 20 800 гривень і 4 160 гривень, проте підтверджень про зняття коштів вона не отримала.
30 вересня 2023 року за заявою жінки до правоохоронних органів було внесено відповідні дані в Єдиний реєстр досудових розслідувань та розпочато досудове розслідування. На її запити до АТ КБ «ПриватБанк» та Національного банку України про повернення коштів відповіді не було. Разом із цим, АТ КБ «ПриватБанк» нарахував їй проценти за списані кошти в розмірі 3 845 гривень.
5 квітня 2024 року до суду надійшли письмові пояснення АТ КБ «ПриватБанк» на позовну заяву, в яких банк не визнав позов та вважав його безпідставним. Банк зазначив, що з моменту зняття коштів з кредитного рахунку до нібито звернення жінки до банку минуло 4 дні. У позовній заяві не було надано доказів того, що жінка не мала доступу до Приват-24 та немає доказів неможливості своєчасного звернення до банку, зокрема 25 серпня 2023 року. Клієнтка повністю поклала відповідальність за зняття коштів на банк, посилаючись на те, що їй телефонували з банку ще 21 серпня 2023 року, а зняття коштів відбулось 25 серпня. Однак, звернулась до правоохоронних органів лише 30 серпня 2023 року, що вказує на те, що пройшло 9 днів з моменту телефонного дзвінка до звернення.
„Відповідно до програмних засобів банку, зняття коштів з карти позивачки відбулось в результаті правильного введення пін-коду. Отже, особа, яка знімала кошти, знала пін-код. Пін-код не було змінено. Таким чином, позивачка надала інформацію особі, яка проводила зняття коштів в банкоматі у Запоріжжі, або сама виконала це зняття, оскільки немає протилежних доказів у позовній заяві”, – зазначили в ПриватБанку.
Яким було рішення суду?
Суд відмовив жінці в задоволенні позову. Зняття коштів невідомими особами з картки клієнтки стало можливим через розголошення нею конфіденційної інформації щодо пін-коду картки, а також логіну та паролю для входу в акаунт Приват-24.
„Після зміни пароля позивачкою 22 серпня 2023 року з незвичного пристрою було здійснено вхід з правильним введенням логіну та паролю в період з 19 серпня до 28 серпня, що підтверджує розголошення даних. Зняття коштів невстановленими особами з картки клієнтки стало можливим через порушення конфіденційності інформації, вказаної позивачкою. Висновки службового розслідування не були спростовані жодними доказами в судовому засіданні. Також звертаємо увагу на те, що зняття коштів з картки відбулось 25 серпня, а повідомлення до банку надійшло лише 29 серпня, що суперечить вимогам Закону України «Про платіжні послуги». Суд дійшов висновку, що відповідач надав належні докази, що підтверджують факт незаконного зняття коштів з карткового рахунку позивача не з вини банку, отже, відповідальність за проведення платіжних операцій несе сама позивачка. Тому її вимога про відновлення залишку на рахунку та списання нарахованих відсотків є безпідставною і не підлягає задоволенню”, – підсумував суд.