ПриватБанк заблокував рахунки чоловіка після скарги клієнта, який потрапив на фішингове посилання на платформі ОЛХ і вніс свої дані, через що з його картки було списано 30 тисяч гривень. Громадянин вимагає від фінансової установи зняти обмеження. Про це йдеться у рішенні Приморського районного суду Одеси, опублікованому 29 жовтня 2025 року.
4 серпня 2024 року АТ КБ «ПриватБанк» у додатку Приват24 заблокував акаунт чоловіка, що призвело до неможливості розпоряджатися власними коштами, які зберігалися на рахунках. Він стверджує, що не вчиняв жодних шахрайських дій і не порушував правил користування банківськими послугами, вважаючи дії фінансової установи незаконними.
Розгляд справи
Суд встановив, що 4 серпня 2024 року АТ КБ «ПриватБанк» заблокував акаунт чоловіка, що унеможливило доступ до його коштів. У листі від 20 серпня 2024 року банк вказав на сигнал клієнта про шахрайство. Додатково, у листі від 27 вересня 2024 року зазначена скарга клієнта, який перейшов за фішинговим посиланням, внаслідок чого з його картки було списано 30 тисяч гривень. Лист від 18 листопада 2024 року підтверджує, що до банку надійшло повідомлення про платіж, здійснений 4 серпня 2024 року.
Згідно з документами поліції від 6 вересня 2024 року, у Головному слідчому управлінні Національної поліції України не знайдено даних про можливі порушення закону з боку громадянина. Лист Офісу Генерального прокурора від 9 вересня 2024 року підтверджує, що не існує кримінальних проваджень проти чоловіка. Згідно з витягом з системи обліку, на території України до цього часу він не притягувався до кримінальної відповідальності. Банк не подав заперечення на позов та не надав докази виконання своїх зобов’язань.
Яким було рішення суду?
Суд задовольнив позов чоловіка. Дії АТ КБ «ПриватБанк», які проявилися в призупиненні обслуговування та обмеженні доступу до програмних комплексів, були визнані неправомірними. Банк зобов’язаний відновити обслуговування та доступ до своїх сервісів, а також привести ситуацію у відповідність до стану до порушення прав споживача.
“Судом встановлено, що АТ КБ «ПриватБанк» не обґрунтувало правомірність блокування карткових рахунків позивача. Докази наявності порушень з боку позивача не були надані, а банк не вчинив дій для розблокування рахунків незважаючи на численні звернення. Призупинення обслуговування триває з 4 серпня 2024 року, перевищуючи терміни, визначені законодавством. Тому дії АТ КБ «ПриватБанк» слід визнати неправомірними, а позовні вимоги задовольнити”, – наголосив суд.
