Жінка втратила з банківської картки 15 004 гривні. Вона зверталася до ПриватБанку з проханням про повернення коштів, але у її запиті було відмовлено. Це згадується у рішенні Соснівського районного суду Черкас, опублікованому 19 червня 2025 року.
З карток, відкритих в АТ КБ «ПриватБанк» на ім’я жінки у період з 29.03.2024 до 14.04.2024 року, без її ведома невідомі особи здійснили списання кредитних грошей на суму 7 871 гривня, із комісією в 259 гривень, загалом 8 130 гривень. За словами жінки, вона нікому не надавала дані своєї картки, а також не проводила жодних операцій через інтернет, не знімала готівку, та не перераховувала кошти в безготівковій формі. Жінка неодноразово повідомляла банк і поліцію про крадіжку кредитних коштів, просила припинити нарахування та списання відсотків із рахунка. Проте, банк безпідставно нарахував відсотки в розмірі 3,5% щомісяця з квітня по липень 2024 року, у сумі 1 762 гривні. На рахунок також регулярно надходить пенсія в 2 725 гривень, у зв’язку з чим загальна сума викрадених коштів становить 15 004 гривні, що є для жінки великою втратою.
Служба безпеки банку, на думку жінки, повинна була помітити підозрілі транзакції на користь третіх осіб та заблокувати картку, але цього не було зроблено. На її письмові звернення 11.07.2024 і 03.09.2024 ПриватБанк відповів відмовою на повернення коштів, зупинення дії кредитного договору, а також призупинення нарахування відсотків і комісій. Тому позивач змушена подати позов до суду.
“Зняття готівки зі своєї кредитної картки, а потім внесення цих коштів на картку іншої особи та переказ з нової картки сталося особисто позивачем. Весь час обслуговування рахунку позивачка була поінформована про суму кредитного ліміту та відсоткову ставку, оскільки інформація про нараховані відсотки була доступна з виписки по рахунку, а також розмір запозичених коштів залежав виключно від волі позивача. Встановлення певної суми кредитного ліміту не є фінансовою операцією, що вимагає документального підтвердження, а лише дає можливість клієнту використати кредитний ліміт чи утриматися від його використання. Зобов’язання з повернення кредитних коштів виникає лише в момент використання кредитного ліміту і залежить від волі клієнта – операція вважається завершеною, коли клієнт підтверджує операцію через введення ПІН-коду або підписання чека. Само встановлення кредитного ліміту без його використання не має юридичних наслідків для сторін. Ключовим моментом є ініціювання платіжної операції, використовуючи кредитні кошти”, – зазначили у ПриватБанку.
Яким було рішення суду?
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вина АТ КБ «ПриватБанк» щодо здійснених транзакцій не була підтверджена.
“Належних доказів неправомірного використання фінансового телефону, до якого був підключений додаток Приват-24, платіжних карток, а також кредитної картки позивачем не надано. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань не є доказом вчинення злочину,” – підкреслив суд.
