ПриватБанк змушує клієнта закрити борг за кредитом у розмірі 60 463 гривень, який утворився через шахраїв – що вирішив суд

ПриватБанк стягнув з чоловіка кредитну заборгованість у розмірі 60 463 гривень. Він заперечує проти цього, оскільки кошти були переведені без його відома. Це зазначено в рішенні Виноградівського районного суду Закарпатської області, опублікованому 15 серпня 2025 року.

Чоловік звернувся до АТ КБ «ПриватБанк» для отримання банківських послуг, внаслідок чого підписав заяву №б/н від 04.06.2013 року. АТ КБ «ПриватБанк» виконав усі зобов’язання за договором про надання послуг, а саме надав клієнту можливість користуватися кредитними коштами відповідно до умов угоди та в межах встановленого кредитного ліміту. Проте чоловік не виконував свої зобов’язання належним чином, внаслідок чого станом на 11.07.2022 року виникла заборгованість 60 463 гривень.

27.10.2022 року Виноградівський районний суд задовольнив позовні вимоги АТ КБ «ПриватБанк», стягнувши зазначену заборгованість з чоловіка на користь банку за кредитним договором б/н від 04.06.2013 року на суму 60 463 гривень. 12.12.2022 року ухвалою суду скасовано заочне рішення, справу було призначено до судового розгляду.

На судовому засіданні чоловік повністю не визнав позовні вимоги банку. Він пояснив, що кошти були списані з його рахунку без його участі та відома. На мобільний телефон не надходило жодних повідомлень, які б вимагали особистого підтвердження. Раніше для проведення переказів потрібно було чекати й підтверджувати дії, проте в цьому випадку ніяких запитів не було, просто надійшло повідомлення про списання коштів. Після цього він звернувся до служби безпеки банку та до поліції. У 2021 році його допитали як потерпілого, але наразі він не знає, на якій стадії перебуває кримінальне провадження. Чоловік вважає, що розслідування триває, і просить відмовити в задоволенні позову.

Яким було рішення суду?

Суд відмовив ПриватБанку в задоволенні позову. Списання коштів з решти рахунків відбулося без його розпорядження, а тому він не несе відповідальності за ці операції. Виявивши безпідставне списання, чоловік повідомив про це банк та звернувся до правоохоронних органів.

“Аналізуючи вище викладене, судом не доведено, що відповідач вчиняв дії, спрямовані на списання або переказ коштів з його рахунка. АТ КБ «ПриватБанк» не надало доказів, що підтверджують вчинення відповідачем дій чи бездіяльності, які сприяли втраті або незаконному використанню ПІН-коду чи іншої інформації, що дозволяє ініціювати платіжні операції. Суд вважає, що саме банк має довести, що користувач повинен бути відповідальним за втрату, незаконне використання особистої інформації. У разі відсутності доказів, які безперечно свідчать про провину користувача, необхідно виходити з відсутності його вини у справі. Недостатність довідок та необґрунтованість викладених думок тлумачаться на користь споживача, що є “слабшою” стороною у такій цивільній справі. Дослідження розрахунків, поданих позивачем, підтверджує, що заборгованість у 60 463 гривень визначена з урахуванням сум, якими було заволоділе шахрайським шляхом. Банк не надав доказів на підтвердження наявності іншої заборгованості відповідача. Отже, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову, тому потрібно відмовити в позові”, – зазначив суд.