ПриватБанк змусив киянку виплатити 51 479 гривень кредиту, оформленого шахраями — рішення суду.

ПриватБанк пред’явив жінці кредитну заборгованість у розмірі 51 479 гривень. Вона ж відмовляється погашати цю суму, стверджуючи, що коштами заволоділи шахраї. Така інформація міститься у рішенні Києво-Святошинського районного суду Київської області, опублікованому 1 жовтня 2025 року.

Жінка звернулась до АТ КБ «ПриватБанк» для отримання банківських послуг, підписавши анкету-заяву про приєднання до умов надання банківських послуг № б/н від 15.04.2010 року. Їй відкрили картковий рахунок та надали кредитну картку, на яку був встановлений початковий ліміт, що згодом зріс до 46 тисяч гривень, про що свідчать документи. Однак вона не виконувала свої зобов’язання за кредитним договором, внаслідок чого станом на 26 листопада 2023 року її заборгованість становила 51 479 гривень — 42 579 гривень заборгованість за кредитом та 8 899 гривень – за простроченими відсотками.

На судовому засіданні жінка заперечила проти позову. Вона надала письмові пояснення, заявивши, що мала картку з кредитним лімітом 10 тисяч гривень і періодично нею користувалась. 11 січня 2023 року їй зателефонувала незнайома жінка, яка намагалася переконати скористатися кредиткою під час покупки в магазині, на що жінка відмовилася. Після цього почалися численні дзвінки, що викликали у неї моральний тиск. 28 січня 2023 року, у момент відсутності світла, її син, який служив, не виходив на зв’язок, і їй зателефонували з безпеки ПриватБанку, повідомивши про спробу списання коштів на інтернет-магазин. Вона зателефонувала на гарячу лінію 3700, де їй підтвердили, що це працівник банку і для захисту її коштів потрібно виконати певні інструкції. Оскільки вона не могла отримати допомогу через відсутність світла, жінка виконала всі вимоги, внаслідок чого її картка була заблокована того ж дня. 30 січня 2023 року вона пішла до банку, щоб повідомити про шахрайство, і в цей день стало відомо про списання коштів, що перевищили її кредитний ліміт у 4,5 рази. Зі свого боку, вона та її син виявили, куди саме були перераховані кошти, і повідомили про це банк, але допомоги не отримали, його звернення не зареєстрували, а інформацію не перевірили. За її заявою було відкрито кримінальне провадження. Жінка вважає, що банк не забезпечив збереження її коштів та не скасував підозрілі операції, що призвело до списання коштів. Вона просила суд відмовити у задоволенні позову.

Яке рішення ухвалив суд?

Суд задовольнив позов акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк». З жінки на користь фінустанови стягнуть заборгованість за кредитним договором № б/н від 15 квітня 2010 року у розмірі 51 479 гривень.

“Згідно з поясненнями відповідача, фінансова операція здійснювалася з використанням її фінансового номера телефону, і вона усвідомила, що надала шахраям відповідну інформацію. Таким чином, суд встановив, що відповідачка підтвердила факт спілкування з шахраями та розголошення реквізитів свого платіжного засобу, тобто сама сприяла втраті особистих даних. На цій підставі суд дійшов висновку, що банк правомірно нараховує та стягує заборгованість за кредитом. Суд не приймає доводи відповідачки про шахрайство, адже вони не підтверджені належними доказами. Наявність кримінального провадження, відкрите за її зверненням, не може свідчити про те, що злочин був вчинений до винесення вироку. Вирок, що встановлює обставини, не може звільнити позичальника від виконавчого зобов’язання. Таким чином, розглянувши усі обставини, суд відмовив у задоволенні позову”, – зазначив суд.