Зловмисники телефонують, представляючися представниками мобільного оператора. Вони пропонують підключити «додаткові послуги» або перейти на кращий зв’язок. Далі просять ввести на телефоні певну комбінацію цифр і символів. Держспецзв’язку 12 серпня розповідає, як працює ця схема і які ризики вона несе.
Шахраям необхідно отримати доступ до вашого номера, щоб перенести його на іншу SIM-картку. Внаслідок цього стара SIM-картка перестане працювати, а зловмисники отримають контроль над вашим номером. Це відкриває їм шлях до банківських акаунтів, соцмереж і месенджерів, до яких ви підключені.
Як уберегтись:
- У разі такого дзвінка, відразу кладіть слухавку та повідомте про шахрая на гарячу лінію вашого мобільного оператора.
- Якщо спілкуєтеся через месенджери, блокуйте підозрілі контакти.
- Нікому не надавайте коди (одноразові паролі) банків і мобільних операторів.
- Не розголошуйте дані про вхідні дзвінки незнайомцям.
- Уникайте набору комбінацій, які диктують під час телефонної розмови або надсилають у повідомленнях.
“Представники мобільного оператора ніколи не запитують коди із SMS, дані про картки та паролі. Це шахрайство!” – підкреслює Держспецзв’язку.
Як раніше зазначав Інформатор, у рамках кампанії #ШахрайГудбай Мінсоцполітики разом із Нацбанком, Кіберполіцією та Держспецзв’язку надали поради, як розпізнати шахраїв і уникнути пасток. Зокрема, Інформатор наводить основні правила захисту від шахраїв стосовно ваших банківських карток.