Чоловік дізнався про кредит, оформлений на його ім’я, на суму 27 999 гривень для покупки мобільного телефону. Він звертався до ПриватБанку з проханням визнати видачу кредиту недійсною, але отримав відмову. Це відображено у рішенні Центрального районного суду Миколаєва, опублікованому 28 серпня 2025 року.
11.09.2024 року невстановлені особи, скориставшись особистими даними чоловіка, оформлені кредит Оплата частинами у розмірі 27 999 гривень на 9 місяців для придбання побутової техніки (мобільного телефону) у магазині КОМФІ/ТОВ «КОМФІ ТРЕЙД». АТ КБ “ПриватБанк” відмовив у визнанні видачі кредиту, пославшись на шахрайські дії. Тепер щомісячно з його картки списуються кошти за цим кредитом. Банк відмовляється визнавати кредит недійсним і перерахувати повернуті кошти, які були списані безпідставно.
19.02.2025 року АТ “ПриватБанк” надіслав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні вимоги. В обґрунтуванні зазначили, що між чоловіком та ПриватБанком 11.09.2024 року було укладено договір про надання банківських послуг, в якому чоловік підтвердив, що ознайомлений та згоден з умовами надання банківських послуг, а також з тарифами банку, наданими для ознайомлення. 11.09.2024 року за допомогою вказаної кредитної картки було оформлено кредитний договір «Оплата частинами»: №24091137102565 на суму 27 999 гривень, який укладено в магазині Комфі (місто Кривий Ріг). Кредитний договір був оформлений через систему Приват-24, а підтвердження операцій було здійснено за допомогою його фінансового номера телефону. Звернення до банку з проханням заблокувати кредитний рахунок відбулося вже після виконання операцій. Відповідно до п. 2.1.412.9 умов, клієнт несе відповідальність за всі авторизовані операції до моменту звернення до банку та блокування картки.
“У ПриватБанку діє надійна система захисту рахунків клієнтів, і без розголошення персональних даних доступ до рахунку отримати неможливо. Пунктами 2 та 5 розділу VI Положення № 705 встановлено, що користувач зобов’язаний зберігати та не передавати іншим особам електронний платіжний засіб, ПІН та інші дані, які надають можливість його використання. У зв’язку з цим банк вважає позов необґрунтованим. Також у позовній заяві не доведено наявність моральної шкоди”, – стверджують у ПриватБанку.
Яким стало рішення суду?
Суд задовольнив позов частково. Позов чоловіка на суму 27 999 гривень визнав недійсним, а саме зобов’язання за угодою/договором № 24091137102565. Фінустанова повинна анулювати заборгованість за кредитом “Оплата частинами”, яка виникла з моменту укладення угоди 11.09.2024 року, включаючи відсотки та штрафи за прострочку. Банк зобов’язаний відновити стан коштів на рахунку до початкового стану, до списання 27 999 гривень.
“Позивач не користувався кредитною карткою, тому негайно повідомив банк про списання коштів після отримання повідомлень про несанкціоновані операції. Зважаючи на викладене, а також на принцип захисту прав споживача, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню”, – зазначив суд.