У харків’янки викрали телефон з SIM-картою Київстар та списали з кредитки ПриватБанку 28 тисяч гривень – що вирішив суд

У жінки викрали телефон «Samsung» з SIM-карткою мобільного оператора Київстар. Цей номер слугував фінансовим. Невдовзі вона виявила, що з кредитної картки ПриватБанку зняли 28 тисяч гривень. Цю інформацію опубліковано у рішенні Харківського районного суду Харківської області, датованому 8 серпня 2025 року.

19 листопада 2021 року жінка стала жертвою крадіжки телефону «Samsung», на якому була активована SIM-картка оператор Київстар. До її рахунків в АТ КБ «ПриватБанк» прив’язаний фінансовий номер телефону, що використовувався на викраденому пристрої. На цьому телефоні також було інстальовано мобільний додаток Приват-24. Того ж дня жінка зв’язалася з банком через свого персонального банкіра, сповістивши про пропажу телефону. Співробітник банку повідомив, що 19.11.2021 року була спроба провести транзакцію на суму 900 гривень з її кредитної карти, але банк відмовив у виконанні цієї операції, визначивши її як підозрілу, і заблокував картку. Працівник банку рекомендував заблокувати і SIM-картку. Громадянка виконала ці рекомендації та отримала нову SIM-картку із збереженням номера телефону.

5 грудня 2021 року жінка отримала від банку інформацію про необхідність сплати обов’язкового платежу по кредиту. Коли вона зателефонувала на гарячу лінію “ПриватБанку”, дізналася, що 19.11.2021 року невідомі особи успішно провели два перекази з її кредитної картки на загальну суму 28 тисяч гривень, а спробу списання 900 гривень банк не реалізував. З’ясувалося, що її кредитна картка не була заблокована до цього часу. Тільки 5 грудня 2021 року картки, що належали їй, були заблоковані банком через спроби незаконного списання коштів трьома особами. Цього ж дня вона вирушила до поліції, подаючи заяву про крадіжку грошей на суму 28 тисяч гривень, здійснену невстановленими особами через додаток Приват-24. Інформацію про злочин внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ч. 1 ст. 185 КК України.

Яким було рішення суду?

Суд відмовив жінці в задоволенні її позову. Вона не довела, що кошти були списані з її рахунку внаслідок провини ПриватБанку.

“Позивачка повідомила банк про втрату фінансового телефону та несанкціоноване списання з її кредитки лише 5 грудня 2021 року, за 15 днів після спірних транзакцій. В той же день вона звернулася до поліції. У матеріалах справи немає доказів про інші звернення позивачки. Відомості про остаточне рішення у кримінальному провадженні від 5 грудня 2021 року і встановлення винних осіб позивачка не надала. Суд наголошує, що факт подання заяви про кримінальне правопорушення не є підставою для вирішення цієї справи. Під час перевірки, проведеної банком, встановлено, що незаконне заволодіння коштами сталося з вини самої позивачки. Вона звернулася до суду лише 17 січня 2024 року. Позивачка не довела, що втрати грошей стали наслідком незаконних дій відповідача. В результаті, матеріали справи не містять належних доказів того, що ліміт картки використовували невстановлені особи шляхом шахрайських дій, отже, обставини, на які посилалася позивачка, залишилися непідтвердженими. Тому нарахування і списання відсотків за користування кредитними коштами, що здійснює банк, є законними, і причини для задоволення позову не встановлено”, – підкреслив суд.