Шахраї продовжують шукати способи отримати доступ до інтернет-банкінгу користувачів. Яким чином це відбувається? Кіберполіція наводить приклади шахрайських схем та надає рекомендації, як уникнути пасток.
Зловмисники телефонують, видаючи себе за співробітників банку, і пропонують встановити новий мобільний додаток. Вони запевняють, що старий більше не працює, тому необхідно завантажити новий. Потім вони надсилають фішингові посилання для скачування додатка, начебто від офіційного чат-бота банку, у месенджері. Таким чином, шахраї отримують авторизаційні дані клієнтів. Після цього вони просять назвати код із смс-повідомлень або дзвінків від справжньої служби підтримки. Отримавши цей код, вони здобувають доступ до інтернет-банкінгу, що дозволяє викрасти кошти.
Як уникнути шахрайства
Використовуйте лише офіційні канали спілкування з банком. Якщо вам телефонує співробітник банку, скажіть, що зателефонуєте самостійно на офіційний номер, зазначений на картці. Якщо потрібно скористатися чат-ботом, знайдіть посилання на нього на офіційному сайті банку або в офіційному додатку.
Перед завантаженням банківського додатка переконайтеся, що це офіційний додаток вашого банку, для чого:
- перевірте назву розробника: скористайтеся Google Play Market або App Store та зверніть увагу на назву розробника – вона повинна відповідати назві вашого банку;
- відвідайте офіційний сайт банку: зазвичай банки надають посилання на свої додатки на своєму веб-сайті;
- перевірте відгуки та рейтинг: офіційні додатки зазвичай мають велику кількість позитивних відгуків та високий рейтинг;
- перевірте кількість завантажень: офіційні додатки відомих банків мають мільйони завантажень, а менші банки – десятки або сотні тисяч. Це також може стати додатковим доказом автентичності додатку.
Як повідомлялося, у рамках кампанії #ШахрайГудбай Мінсоцполітики разом з Нацбанком, Кіберполіцією та Держспецзв’язку ділиться порадами, як розпізнати шахраїв і не потрапити на їх вудку. Інформатор наводить основні правила захисту від телефонних шахраїв щодо ваших банківських карток.
Що необхідно шахраю:
- Реквізити платіжної картки.
- Паролі, коди від банків та мобільних операторів.
- Кодові слова.
- Зняття лімітів з картки жертви.
- Переконати жертву здійснити переказ коштів на свою адресу.
Якщо вам телефонують з банку, скажіть, що ви самостійно зателефонуєте на офіційний номер, зазначений на платіжній картці.
Припиніть розмову, якщо:
- питають термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди від банків та мобільних операторів;
- керують вашими діями під час телефонної розмови (просять виконати транзакцію, встановити програму на ваш пристрій);
- просять сфотографувати та надіслати фото платіжної картки;
- лякатьимуть, що ваша картка заблокована, а рахунок злочинці зламали;
- змушують перейти за посиланням і вказати всі особисті дані та реквізити картки.